Zoek MDM

Bulletin

RENAULT TWINGO 16V, 2008, 1.2 MOTOR

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 11 maanden geleden #47144 door handmatig-mechanisch
RENAULT TWINGO 16V, 2008, 1.2 ENGINE Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo, bij deze Twingo heb ik de injectoren schoongemaakt, de snelheidssensor vervangen en ook de kleppendekselpakking vervangen omdat die olie lekte. Daarna heb ik alles weer in elkaar gezet en de auto gestart, maar niets, de auto start niet. Ik heb een scanner (g-scan) geplaatst en die geeft geen codes weer. Behalve dat de scanner het volgende aangeeft: "cilinder 1 herkenning niet voltooid en de andere" target programmering niet voltooid". Ik denk dat ik op basis van deze gegevens de auto naar Renault moet brengen, mijn scanner heeft geen functie om die fouten te resetten. Als iemand weet hoe ik het zonder de scanner kan doen, zou ik dat op prijs stellen, alvast bedankt.
PS: IK HEB DIT ALLES GEDAAN MET DE ACCU LOSGEKOPPELD.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 11 maanden geleden #47213 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp RENAULT TWINGO 16V, 2008, 1.2 MOTOR
Herkenning cilinder 1 niet uitgevoerd
, wat ik hiermee bedoel is dat de computer de positie van cilinder 1 niet herkent. Dat signaal wordt gegeven door de nokkenassensor en de krukassensor, deze moeten overeenkomen met de 2. Controleer de sensor op pingelen en schade. Als u de nokkenassen hebt verwijderd en de nokken zweven, kunnen ze verplaatst of niet goed uitgelijnd zijn. Ook het onderdeel op de nokkenas dat het signaal geeft, kan verschoven zijn. Als u verder niets hebt gedaan, moet de auto starten: controleer de nokkenas en de distributie.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 10 maanden geleden #47273 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp RENAULT TWINGO 16V, 2008, 1.2 MOTOR
Hallo, ik heb alleen de injectoren schoongemaakt. Het enige vreemde is dat ik de startknop heel vaak heb ingedrukt (ik denk dat dat mijn fout was), en ik denk dat er iets is dat de auto blokkeert bij het starten. In een technisch bulletin van Renault staat ook dat bij dit soort storingen het commando rz005 moet worden toegepast.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 10 maanden geleden #47274 door handmatig-mechanisch
Hallo, ik heb alleen de injectoren schoongemaakt. Het enige vreemde is dat ik de startknop heel vaak heb ingedrukt (ik denk dat dat mijn fout was), en ik denk dat er iets is dat de auto blokkeert bij het starten. In een technisch bulletin van Renault staat ook dat bij dit soort storingen het commando rz005 moet worden toegepast.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 10 maanden geleden #47291 door handmatig-mechanisch
Ik zou de timing nog eens controleren, aangezien dit timingverschillen tussen de krukas- en nokkenassensoren kan veroorzaken. (Nog een suggestie.) Met vriendelijke groet!