Hallo allemaal, ik heb een Perkins 4 gemonteerd op een Ford F-100 pick-uptruck. Ik kocht hem in de veronderstelling dat hij een defecte klep had door een storing bij het regelen. Ik bracht hem vervolgens naar de monteur en hij vertelde me dat het een sproeier was. Uit voorzorg hebben ze alle vier de sproeiers vervangen, maar geen verbetering. De pomptiming werd aangepast en hetzelfde gebeurde. Uiteraard werden alle filters ook vervangen. De gloeibougie werd ook gecontroleerd om er zeker van te zijn dat deze niet lekte en niets anders. De klepspeling werd gecontroleerd en die was in orde. Ik heb al twee monteurs en meerdere monteurs bezocht, maar geen concreet antwoord. Ik ben monteur, dus ik zie waarschijnlijk iets over het hoofd, daarom vraag ik het aan andere collega's. Nu hoef ik alleen nog maar de kap te verwijderen en de kleppen te controleren, maar iedereen is het erover eens dat het onnodig werk is. Ik denk echter dat het het enige is wat ik nog kan doen. Het is belangrijk om te weten dat als hij warm is, de storing bijna niet merkbaar is. Ik doe een beroep op jullie allemaal om te kijken of jullie me een idee kunnen geven. Bedankt.