Zoek MDM

Bulletin

Stuurprobleem op een Subaru Legacy 4WD uit 1995

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 11 maanden geleden #47104 door handmatig-mechanisch
De auto is een Subaru Legacy stationwagen uit 1995, vierwielaandrijving en 2000 cc. Het probleem is dat hij naar een garage is gegaan omdat de besturing (mechanisch) erg stroef was. Ze hebben het stuurhuis gerepareerd, de kogelgewrichten aan beide kanten vervangen, de remklauwen gerepareerd en de remblokken vervangen. Nadat dat allemaal was gerepareerd, verliet hij de garage, maar de besturing is stroef, iets beter dan voorheen, maar in bochten komt de besturing niet terug.
De vraag is: wat zou het probleem kunnen zijn als de reparaties die de monteur noemde, zijn uitgevoerd?
De handleiding van deze auto staat in de handleidingensectie en ik heb hem.

Ik zou uw hulp op prijs stellen, zodat ik geen geld blijf uitgeven zonder een oplossing.

Alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 11 maanden geleden #47109 door handmatig-mechanisch
Reactie uit een handleiding voor monteurs over problemen met de besturing van een Subaru Legacy 4WD uit 1995.
Het stuurhuis is mogelijk in orde, maar je zou de druk van de hydraulische pomp moeten testen om een probleem met de afvoerklep (bijvoorbeeld de pomp) uit te sluiten. Die zou minder druk kunnen leveren dan zou moeten, wat de oorzaak zou kunnen zijn van de stijfheid. Hoe dan ook, het niet of niet terugkeren van de besturing tijdens het draaien is een kwestie van uitlijning (parallel). Met vriendelijke groet!

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.