Zoek MDM

Bulletin

Slechte injectoren van de Citroen Xsara 2.0 HDI

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 11 maanden geleden #47072 door handmatig-mechanisch
Defecte injectoren van de Citroen Xsara 2.0 HDI Geplaatst door manual-mecanica
Allereerst, groeten en hartelijk dank aan iedereen.;)
Ik heb mogelijk een probleem met twee defecte injectoren in een Citroën Xsara 2.0 HDI "RHY-motor" uit 1999.
Ik wilde u vragen of u mij kunt laten zien hoe u de injectoren controleert, afgezien van het meten van de weerstand in de connector met een multimeter.

En ook, als ik deze injectoren moet vervangen, moeten ze dan gecodeerd worden of niet? Ik hoef alleen de nieuwe te monteren en dat is alles.

Zoals altijd, met vriendelijke groet en bedankt aan iedereen.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 11 maanden geleden #47077 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-Mechanics op het onderwerp: Defecte injectoren bij de Citroen Xsara 2.0 HDI
Hoi piter112, om de injectoren te controleren, begin je met het meten van de weerstand van de spoelen van elke injector (ik weet de waarde in ohm niet meer) en vergelijk je ze met elkaar. Als de weerstand niet door de spoel wordt doorgesneden, en als de weerstand te hoog is, is de wikkeling doorgebrand (meten tussen de twee aansluitingen en losgekoppeld). Ik weet niet of de motor start. Zo ja, dan kun je controleren of de naalden goed opengaan door een doorzichtig buisje in de retour van elke naald te plaatsen, richting een reageerbuis, en de doorstroming te controleren die elke naald overschrijdt. Als er één te hoog is, betekent dit dat hij niet goed opengaat en vervolgens meer terugstroomt dan de rest.
Iets anders dat mijn aandacht trekt, is dat er twee defect zijn... het lijkt erop dat de injectie wordt aangestuurd door twee fasen in de ECU; Eén voor cilinder 1 en 4 en nog een voor 2 en 3. Kijk of het niet aan de ECU ligt waardoor twee cilinders uitvallen. Meet een weerstand tussen 0,5 en 1,5 ohm in de ECU-stekker tussen de polen 2-30, 5-6, 3-31 en 4-32. In deze auto weet ik niet of de injectoren opnieuw geprogrammeerd moeten worden, maar corrigeer me als de RHY-motor niet hetzelfde is als de DW10. Met vriendelijke groet en ik hoop dat ik weet hoe ik het moet doen!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 11 maanden geleden #47085 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-Mechanics op het onderwerp: Defecte injectoren bij de Citroen Xsara 2.0 HDI
Ismael53, hartelijk dank voor je snelle reactie. Alles is me heel duidelijk, met extra details. Ik ga de weerstand van de ECU-connector onderzoeken.

Hartelijk dank, Ismael53.
Zoals altijd, met vriendelijke groet en bedankt allemaal.