Zoek MDM

Bulletin

Focus 2.0 zetec 2001 witte rook

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 11 maanden geleden #47047 door handmatig-mechanisch
Focus 2.0 zetec 2001 white smoke Gepubliceerd door manual-mecanica
Goedenavond,
ik heb een maand geleden een Focus 2.0 gekocht en toen ik hem kocht, was de olietank vol. Laatst ging ik kijken en hij rijdt op de laagste snelheid. De volgende oliewissel is over 1000 km (volgens de sticker op de voorruit). Verder produceert hij witte rook bij stationair draaien en als ik hard accelereer.
Kan iemand mij vertellen wat de oorzaak hiervan zou kunnen zijn?
De autodealer waar ik hem kocht, vertelde me dat er 3 maanden of 3000 km garantie op de versnellingsbak en motor zit.
Bedankt voor je reactie

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 11 maanden geleden #47048 door handmatig-mechanisch
Reactie van de handmatige monteur op het onderwerp: Focus 2.0 Zetec 2001 witte rook
Uit wat je zegt, lijkt het een klepafdichting of speling in de klepgeleiders te zijn, veroorzaakt door slijtage. Verwijder de bougies om te zien of er olie verbrandt. Dit geeft je een idee welke geleiders en afdichtingen je in die cilinder moet controleren. Het is misschien niet nodig om de cilinderkop te verwijderen om de afdichtingen te vervangen, maar om de speling in de geleiders te controleren wel. In dit geval moet je de motor openen en ook controleren of er krassen in de cilinders zitten door een gebroken zuigerveer (dit is ook een mogelijke oorzaak van olieverbranding). Succes... Met vriendelijke groet!

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.