Zoek MDM

Bulletin

rook uit de oliepeilstok

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 11 maanden geleden #47039 door handmatig-mechanisch
Rook uit de oliepeilstok Geplaatst door manual-mecanica
Hallo, ik heb een Optra Motor Design uit 2008. Ik kocht hem met een beschadigde motor en liet hem nakijken. Na 4 maanden begon hij te roken waar de oliepeilstok in zit. Na ongeveer 9 maanden begon hij olie te verbruiken. Na 12 maanden rookte hij al uit de uitlaat. Dus heb ik de motor opnieuw gemonteerd, een andere monteur en een reparatiebedrijf ingeschakeld. Het bleek pas een maand geleden te zijn en hij rookt alweer waar de olie wordt gemeten. Ik weet niet wat het is, want de kamer is gereviseerd, er zijn nieuwe kleppen, nieuwe geleiders, nieuwe kappen, de motor is voorzien van een sleeve en is nu standaard, met nieuwe Mahled-ringen. Deze keer heb ik minerale olie gebruikt, omdat er vanwege de problemen in Venezuela geen halfsynthetische olie bestaat. Help me alstublieft.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 11 maanden geleden #47040 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmonteurs op het onderwerp rook uit de oliepeilstok
Hoi Siubher, controleer de compressie en kijk. Ik neem aan dat je weet dat alle motoren wat "blow" hebben door het pompen van de zuiger. Maar als het te veel is, is het waarschijnlijk een probleem met de pasvorm van de zuigerbus. Zelfs als ze je vertellen dat hij goed vastzit en standaard is, kun je niet volledig vertrouwen op wat ze je vertellen, en alleen zo kun je er zeker van zijn. Dan is er nog de PCV-klep, die niet verstopt is en geen oliedampen via de inlaat in de motor laat terugstromen. Met vriendelijke groet!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 11 maanden geleden #47051 door handmatig-mechanisch
Bedankt Ismael, ik zal er rekening mee houden. Ik heb de PCV meteen vervangen toen het probleem begon, voor de zekerheid.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 11 maanden geleden #47056 door handmatig-mechanisch
Nou ja, misschien is het niet echt motorreparatie of slijpen, maar iets anders. Vertel me het model van de diesel- of benzinemotor voor een nauwkeurigere diagnose. Doei.