Zoek MDM

Bulletin

Vreemd geluid in de motor van de Chevrolet OPTRA ADVANCED

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 2 maanden geleden #46977 door handmatig-mechanisch
Beste vrienden, ik heb een Chevrolet Optra Advances model 2009, met een 1.8cc ETEC II motor. Hij staat ook wel bekend als Laccetti. Mijn probleem is dat ik een geluid in de motor hoor. TAC, TAC, TAC, TAC. Ze hebben me verteld dat ik me geen zorgen hoef te maken, omdat het de kleppen lijken te zijn en dat deze gekalibreerd kunnen worden. De auto heeft echter 95.000 km op de teller staan. Na wat zoeken op internet ontdekte ik dat dit probleem te maken zou kunnen hebben met het inlaatspruitstuk, omdat het vinnen zijn die mogelijk versleten zijn, en dat zou het geluid veroorzaken. Ik ben bang dat mij iets overkomt wat me ook is overkomen met een andere auto, van een andere klasse dan die ik had, namelijk een Nissan Xtrail. Dat geluid werd veroorzaakt door een zuiger die niet werkte vanwege een slechte reparatie. Ik moest de motor repareren vanwege oververhitting van de kleppendeksels. Als iemand deze melding ziet, help me dan alsjeblieft. Ik heb eerder op het forum meegewerkt aan de installatie van de twee Nissan-sensoren die ik noemde. Bedankt, vrienden.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 2 maanden geleden #47010 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp: " Vreemd geluid uit de motor van de Chevrolet OPTRA ADVANCED."
Hoi Ivan.
Je moet een aantal dingen controleren:
Controleer of er rook uit komt, want dit kan wijzen op een slechte klepkalibratie. Zo niet, kalibreer dan ook de kleppen. Controleer of alle tuimelaars gesmeerd zijn. Je kunt een slang gebruiken om de bron van het geluid te lokaliseren (houd het ene uiteinde op de verdachte plek en het andere uiteinde bij je oor). Als het probleem aanhoudt, controleer dan de drijfstang en de lagerkappen.
Succes,
Miguel.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.