Zoek MDM

Bulletin

batterijlading

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 4 maanden geleden #46952 door handmatig-mechanisch
Batterij opladen. Uitgegeven door manual-mecanica
De accu van mijn Kawasaki VN 900 uit 2007 laadt niet op. Ik heb de accu vervangen en de dynamo gecontroleerd; alle drie de aansluitingen hebben continuïteit en bij elke aansluiting is er ook geen continuïteit met de massa. Welke controles moet ik uitvoeren om te bepalen of het aan de dynamo of de spanningsregelaar ligt?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 4 maanden geleden #46955 door handmatig-mechanisch
Handmatig-mechanisch antwoord op het onderwerp batterijladen
Controleer de koolborstels van de spanningsregelaar, voor het geval ze geen goed contact maken door slijtage of vuil op de commutator. Controleer ook de kabel tussen de dynamo en de accu (inclusief de binnenkant van de aansluiting), aangezien deze soms corrodeert en het contact verliest. Over het algemeen is de dynamo vrij robuust en ligt het probleem meestal bij de koolborstels of de bekrachtigingskabel (een doorgesneden draad of een slechte verbinding), waardoor er geen stroom wordt opgewekt en de dynamo niet werkt. Daarom raad ik je niet aan om de diodenbrug of iets dergelijks te controleren... Groeten!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 4 maanden geleden #47034 door handmatig-mechanisch
Handmatig-mechanisch antwoord op het onderwerp batterijladen
Controleer of de dynamo stroom opwekt door de motorfiets te starten en de wisselspanning te meten aan de uitgang van elk dynamo-veld. Meet vervolgens de gelijkspanning aan de uitgang van de diodes. Als dit normaal is, ligt het probleem waarschijnlijk bij de spanningsregelaar en niet bij de dynamo.