Zoek MDM

Bulletin

batterijlading

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 2 maanden geleden #46952 door handmatig-mechanisch
Batterij opladen Geplaatst door manual-mecanica
De accu van mijn Kawasaki VN 900 uit 2007 laadt niet op. De accu is vervangen. De dynamo is gecontroleerd. Alle drie de polen hadden doorverbinding. Elke pool is getest met de massa, maar het werkte niet. Wat moet ik controleren om er zeker van te zijn dat het de dynamo of de spanningsregelaar is?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 2 maanden geleden #46955 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmonteurs op het onderwerp batterijladen
Controleer de koolborstels van de regelaar om te zien of ze geen goed contact maken door slijtage of vuil op de commutator. Controleer ook de kabel tussen de dynamo en de accu (inclusief de binnenkant van de aansluiting), die soms gesulfateerd raakt en geen goed contact maakt. De dynamo is meestal vrij hard, en het probleem zit meestal in de koolborstels of de bekrachtigingskabel (een doorgesneden kabel of slecht contact), die geen stroom opwekt, waardoor de dynamo niet werkt. Daarom raad ik niet aan om de diodebrug of iets dergelijks te controleren... Met vriendelijke groet!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 2 maanden geleden #47034 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmonteurs op het onderwerp batterijladen
Controleer of de dynamo stroom genereert door de motor te laten draaien en de wisselspanning te meten aan de uitgang van elk dynamoveld. Meet vervolgens de gelijkspanning aan de uitgang van de diodes. Als dit normaal is, kan dit erop wijzen dat de dynamo de spanningsregelaar is, niet de dynamo.