Zoek MDM

Bulletin

Probleem met 4-cilinder Perkins-motor

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 2 maanden geleden #46951 door handmatig-mechanisch
Probleem met 4-cilinder Perkins-motor Geplaatst door manual-mecanica
Hallo, zoals de titel al zegt, problemen met mijn Perkins 4. Hij is ingebouwd in een vrachtwagen die ik een paar dagen geleden heb gekocht, met een defect dat, naar ik begrijp, een klep was. Na overleg met een andere Perkins-gebruiker vertelde hij me dat ik een verstopte sproeier heb. Ik heb de injectoren verwijderd en naar een loodgieter gebracht, waar de testbank bevestigde dat de injector die we als defect hadden aangemerkt, duidelijk een verstopte sproeier had. Er werden vier nieuwe Bosch-sproeiers gemonteerd en de injector werd gekalibreerd op 140 kg. Ze werden gemonteerd en de storing was er nog steeds, en bovendien had het vervangen van de sproeiers niets veranderd. Terug naar de loodgieter, hij bracht de motor iets naar voren en de storing was bijna verdwenen, maar 's ochtends startte hij erg moeilijk, dus hij plaatste hem weer terug, controleerde de injectoren opnieuw en alles was in orde. Het defect is geen klep, het is niet de bougie die lekt, de klepspeling is correct, ik bedoel, ik weet niet wat het zou kunnen zijn. Zelfs de loodgieter gaf het op en zei dat ik het zo moest doen, maar dat is niet de bedoeling. Dus als iemand veel ervaring heeft met Perkins en kan helpen, dan is diegene welkom.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 2 maanden geleden #46953 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmatige monteurs op het onderwerp: Probleem met een 4-cilinder Perkins-motor
Hoi angeldetrelew, ik neem aan dat de injectoren op 140 bar staan en dat ze allemaal hetzelfde zijn, dat ze allemaal goed werken en dat er geen enkele vastzit. Je zou de injectorretour moeten meten om te zien of er verschillen zijn of dat ze allemaal hetzelfde werken. Meet ook de compressie in de cilinders voor het geval dat er een los zit door slijtage enz. Wat betreft de kleppen, je zegt dat ze in orde zijn (dat ze goed sluiten in de zittingen), afgezien van de afstelling. Ik denk nog steeds dat de pomp niet goed getimed is (initiële vervroeging), vandaar de startproblemen; een ander punt waar ik naar zou kijken is de transferpomp. Werkt die goed en is er geen storing in de toevoer naar de injector, of zit er een luchtinlaat in de aanzuigleiding... zo ja, dan is het moeilijk om dat te zeggen zonder het te zien. Geef ons alstublieft meer informatie, bijvoorbeeld of de geïnstalleerde pomp in-line is of dat er een roterende pomp is geïnstalleerd, de rook die hij produceert als hij werkt, eventuele symptomen van onregelmatige werking, kloppen, enz. Met vriendelijke groet!

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.