Hallo, zoals de titel al zegt, problemen met mijn Perkins 4. Hij is ingebouwd in een vrachtwagen die ik een paar dagen geleden heb gekocht, met een defect dat, naar ik begrijp, een klep was. Na overleg met een andere Perkins-gebruiker vertelde hij me dat ik een verstopte sproeier heb. Ik heb de injectoren verwijderd en naar een loodgieter gebracht, waar de testbank bevestigde dat de injector die we als defect hadden aangemerkt, duidelijk een verstopte sproeier had. Er werden vier nieuwe Bosch-sproeiers gemonteerd en de injector werd gekalibreerd op 140 kg. Ze werden gemonteerd en de storing was er nog steeds, en bovendien had het vervangen van de sproeiers niets veranderd. Terug naar de loodgieter, hij bracht de motor iets naar voren en de storing was bijna verdwenen, maar 's ochtends startte hij erg moeilijk, dus hij plaatste hem weer terug, controleerde de injectoren opnieuw en alles was in orde. Het defect is geen klep, het is niet de bougie die lekt, de klepspeling is correct, ik bedoel, ik weet niet wat het zou kunnen zijn. Zelfs de loodgieter gaf het op en zei dat ik het zo moest doen, maar dat is niet de bedoeling. Dus als iemand veel ervaring heeft met Perkins en kan helpen, dan is diegene welkom.