Zoek MDM

Bulletin

Probleem met de motor van de Nissan Terrano pick-up truck YD25

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 5 maanden geleden #46810 door handmatig-mechanisch
Hallo, zou u me kunnen helpen met dit probleem? De motor start moeilijk en als hij eenmaal start, loopt hij niet stationair. Ik heb de auto laten uitlezen en daaruit bleek dat de krukassensor buiten bereik was. Ik heb een vervangende sensor gekocht en deze vervangen, maar dat heeft ook niet geholpen. Ik heb de spanning gecontroleerd en die was in orde. Na verder testen heb ik de nokkenaspositiesensor vervangen, maar de motor start nog steeds niet en als hij eenmaal start, loopt hij niet stationair. Toen ik de nokkenaspositiesensor opnieuw verving, vergat ik hem weer aan te sluiten. Ik startte de motor en die startte zonder problemen, het motorstoringslampje ging niet branden, hij liep stationair, gaf gas en er kwam geen rook uit. Toen ik hem weer aansloot, sloeg de motor af. Heeft iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn? Alvast bedankt voor uw tijd en ik hoop dat u me kunt helpen. Claudio

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 3 maanden geleden #47229 door handmatig-mechanisch
Handmatig-mechanisch antwoord met betrekking tot het probleem met een Nissan Terrano-truck met een YD25-motor.
Aangezien mijn vraag meerdere keren is bekeken, neem ik aan dat sommigen van jullie hetzelfde probleem hebben. Ik kan jullie vertellen dat ik tijdens mijn online zoektocht een forum vond dat me met dit probleem heeft geholpen. Het probleem zat in het distributiesysteem, wat me deed afvragen hoe dat kon gebeuren als er distributiekettingen in zaten. Ik ontdekte dat één ketting (nokkenas) inderdaad iets langer was dan de andere. Dus heb ik uit voorzorg beide kettingspanners en beide kettingen vervangen, en de auto startte zonder problemen. Het probleem werd veroorzaakt door die iets langere ketting, die de motor uit de pas liet lopen en een foutmelding gaf dat de krukassensor buiten het bereik viel. Ik deel dit in de hoop dat het iemand anders kan helpen. :lachen:

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.