Zoek MDM

Bulletin

Probleem met de motor van de Nissan Terrano pick-up truck YD25

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar 4 weken geleden #46810 door handmatig-mechanisch
Hallo, als u mij met dit probleem kunt helpen... de motor start moeilijk en als hij start, loopt hij niet stationair. Ik heb een scanner gebruikt die aangaf dat de krukassensor buiten bereik was. Ik heb een sensor gekocht en vervangen, maar dat werkte ook niet. Ik heb de spanning gecontroleerd en alles was in orde. Na meer tests heb ik de nokkenassensor vervangen, maar hij start nog steeds niet en als hij start, loopt hij niet stationair. Toen ik de nokkenassensor opnieuw verving, vergat ik hem aan te sluiten en ik startte de motor en hij startte zonder problemen. Zonder het controlelampje loopt hij stationair, accelereert hij en rookt hij niet. Toen ik hem weer aansloot, sloeg de motor af. Kan iemand mij uitleggen wat het probleem zou kunnen zijn? Uw tijd wordt gewaardeerd en ik hoop dat u mij kunt helpen... Claudio

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 11 maanden geleden #47229 door handmatig-mechanisch
Reactie uit een handleiding voor monteurs over het probleem met een Nissan Terrano pick-uptruck met een YD25-motor.
Omdat mijn vraag al vaker is gesteld, vermoed ik dat meerdere van jullie hetzelfde probleem hebben. Ik kan je vertellen dat ik op internet een forum vond dat me hielp met het probleem. Het bleek een probleem met de distributie te zijn, waardoor ik me afvroeg hoe zoiets kon gebeuren als ik kettingen had. Ik ontdekte dat één ketting (nokkenas) inderdaad iets verder uitgerekt was dan de andere. Daarom heb ik de twee spanners en de twee kettingen vervangen voor de veiligheid en de auto startte zonder problemen. De storing werd veroorzaakt door die kleine extra lengte van de ketting, waardoor de motor niet meer synchroon liep en ik zag dat de krukassensor buiten bereik was. Ik deel dit in de hoop dat iemand anders er iets aan heeft. :lachen:

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.