Zoek MDM

Bulletin

Mijn Kymco Venox 250i start en stopt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 3 maanden geleden #46776 door handmatig-mechanisch
Hallo, ik schrijf je voor het geval iemand enig idee heeft wat mijn probleem zou kunnen zijn. Ik heb al op forums gekeken en ik snap er niks van. Ik heb een Kymco Venox 250i uit 2007 en wat er gebeurt is dat hij start, even later weer stopt en dan een tijdje niet meer start. Ik vraag me af of iemand hier iets over weet. Met vriendelijke groet en alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 3 maanden geleden #46795 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp: Mijn Kymco Venox 250i start en stopt.
Hoi Laulau, kijk eens wat hij doet als hij afslaat. Als hij bijvoorbeeld vonkt wanneer je hem probeert te starten, of verwijder de bougies om te kijken of ze nat zijn van de benzine. Dit helpt je te bepalen of het probleem bij de ontsteking of de brandstof ligt. Laat het ons weten. Met vriendelijke groet!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 3 maanden geleden #46828 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp: Mijn Kymco Venox 250i start en stopt.
Hoi Ismael, ik heb de bougies gecontroleerd en na het starten is er geen vonk. Het duurt ongeveer een of twee minuten voordat de auto stopt en dan start hij pas de volgende dag. Ik heb de ontsteking gecontroleerd, zoals ik in een video zag waarin werd uitgelegd hoe je kunt controleren of die kapot is, en die werkt prima. Nu kijk ik naar de CDI, maar ik wil geen geld uitgeven als ik niet zeker weet wat het is. Bedankt voor je antwoord.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 3 maanden geleden #46829 door handmatig-mechanisch
Het zou een probleem met de spoel kunnen zijn. Wanneer ze door de temperatuur beginnen te falen, starten ze soms wel en soms niet, en uiteindelijk slaan ze gewoon niet aan, waardoor de spoel uitvalt en je geen andere keus hebt dan hem te vervangen. Om dit te bepalen, moet je de weerstand van de spoel meten wanneer deze koud is, en vervolgens, wanneer deze kapotgaat, controleren of er continuïteit is (als je dat nog niet hebt gedaan). Nou, Laulau, laat het ons weten. Met vriendelijke groet!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 3 maanden geleden #46830 door handmatig-mechanisch
Bedoel je de hoogspanningsspoel? Die heeft twee spoelen, en als het de ontsteking is, heb ik de weerstand gemeten nadat de motor stilstond. Ik zal het nog eens meten. Bedankt, Ismael.