Zoek MDM

Bulletin

Dashboardstoring Renault Clio

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 5 maanden geleden #46664 door handmatig-mechanisch
Storing in het dashboard van een Renault Clio. Geplaatst door manual-mecanica
Geachte heer/mevrouw,

ik heb een Renault Clio 1.6 uit 2005. Deze heeft het volgende probleem:
de meters op het dashboard (motortemperatuur, toerental, snelheidsmeter, brandstofniveau en verlichting) werken niet of werken met tussenpozen. Ze beginnen pas weer te werken als het motortoerental boven de 2000 tpm blijft. De motor voelt ook alsof hij overslaat, alsof er een probleem is met de bobine.
Ik heb
de dynamo gecontroleerd, de accu is nieuw, de zekeringen zijn in orde, de aansluitingen lijken goed, ik heb het instrumentenpaneel getest en dat gaf geen fouten aan, en ik heb het uitgelezen en alles lijkt in orde. Ik heb wat onderzoek gedaan en ontdekt dat de zekering die het instrumentenpaneel van stroom voorziet ook de remlichten van stroom voorziet, en deze werken ook niet goed; alleen het derde remlicht werkt.

Heeft u suggesties?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 5 maanden geleden #46691 door handmatig-mechanisch
Je zult toch geen accuproblemen hebben zoals de Peugeot, of wel? Misschien is dat het enige probleem. Zo niet, probeer dan de motor te balanceren. Als het een K4M is, controleer dan de massa-aansluitingen; ik denk dat dat het probleem is.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 5 maanden geleden #46706 door handmatig-mechanisch
Hallo kikemec. De accu is nieuw en de spanning is stabiel. Ik heb de stroom- en massatests van het instrumentenpaneel uitgevoerd volgens het werkplaatshandboek. Deze blijven constant. Volgens de handleiding van de fabrikant zou het instrumentenpaneel vervangen moeten worden als deze tests in orde zijn. Iemand vertelde me dat het een multiplexsysteem is en dat het paneel opnieuw geprogrammeerd moet worden.

Groeten