Zoek MDM

Bulletin

Dashboardstoring Renault Clio

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 4 maanden geleden #46664 door handmatig-mechanisch
Dashboardstoring Renault Clio Gepubliceerd door manual-mecanica
Beste.

Renault Clio 1.6 uit 2005. Hij heeft de volgende storing:
De meters op het dashboard (motortemperatuur, toerental, snelheid, brandstofniveau en lampjes) werken niet of slechts af en toe. Als de motor boven de 2000 toeren blijft, werkt hij weer. Het voelt ook alsof de motor hapert, alsof er een bobine defect is.
Alles is gecontroleerd:
de dynamo, nieuwe accu, zekeringen, de aansluitingen zien er goed uit. Ik heb het dashboard getest en dat was in orde. Ik heb een scanner gebruikt en alles was in orde. Na onderzoek blijkt dat de zekering die het dashboard van stroom voorziet dezelfde is als die van het remlicht. Deze werken minder goed, alleen het derde remlicht.

Heeft u ideeën?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 3 maanden geleden #46691 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het dashboardprobleem van de Renault Clio
Heb je geen accuprobleem zoals bij de Peugeot? Misschien is dat het enige. Zo niet, probeer dan de motor te koppelen. Als het een K4M is, controleer dan de aarding. Ik denk dat het daaraan ligt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 3 maanden geleden #46706 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het dashboardprobleem van de Renault Clio
Hallo, Kikemec. De accu is nieuw en de spanning is stabiel. Ik heb de werkplaatshandleiding geraadpleegd en de stroom- en aardingstests op het dashboard uitgevoerd. Ze blijven constant. Volgens de handleiding van de fabrikant moet het dashboard vervangen worden als deze in orde zijn. Iemand vertelde me ergens dat het een multiplexsysteem was en dat het dashboard opnieuw geprogrammeerd moest worden.

Met vriendelijke groet.