Zoek MDM

Bulletin

zuiger vervangen door een andere

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 4 maanden geleden #46656 door handmatig-mechanisch
Vervang de zuiger door een andere Geplaatst door manual-mecanica
Hallo allemaal, ik heb een vraag. Een paar maanden geleden ging mijn auto kapot, het is een VW Passat 1.9 TDI. Moet ik de zuigers vervangen of een gebruikte kopen? Het probleem is dat ik geen nieuwe of gebruikte zuigers kan krijgen. Het lijkt erop dat de fabriek twee verschillende motoren heeft gebouwd en de mijne is degene met de minste beschikbare zuigers, daarom worden er geen reserveonderdelen meegeleverd. Wat echt verandert, is de hoogte van de eerste compressieveer. Die van mij is 13 mm van de zuigerkop tot de eerste veer. Mijn vraag is: kan ik 4 zuigers van het beschikbare model monteren? Het enige dat verandert, is de hoogte van de veer. In plaats van 13 mm is het 9 mm... Alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 4 maanden geleden #46660 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmatige monteurs op het onderwerp van het vervangen van een zuiger door een andere
Kijk, de enige echte manier om het te weten is om het te proberen, maar er zijn dingen om in gedachten te houden: de zuiger reikt heel hoog, dat wil zeggen, hij gaat over de bloklijn heen of hij reikt precies goed, want als dat niet zo is, gaat hij ver genoeg over de ring om zichzelf op te vangen, dat hij heel dicht bij de bloklijn komt, naar mijn mening zou het niet zo belangrijk zijn, maar in werkelijkheid zou ik om meer meningen vragen om zeker te zijn, wat ik weet is dat in sommige wedstrijdauto's die we hebben gemaakt, de ringen heel dicht bij elkaar blijven als we een ander type zuigers plaatsen en ze worden niet beïnvloed, maar het zijn raceauto's, niet in normaal bedrijf.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 4 maanden geleden #46673 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmatige monteurs op het onderwerp van het vervangen van een zuiger door een andere
Zoals kikemec zegt, het zou geprobeerd kunnen worden, maar dan moet je eerst kijken waarom het anders is, of het overeenkomt met een ander motorvermogen (ook al lijkt het hetzelfde), omdat het materiaal anders zou kunnen zijn en meer of minder zou kunnen uitzetten, wat zou betekenen dat het niet meer hetzelfde zou passen en niet dezelfde druk op de zuigerkop zou kunnen weerstaan. Bovendien is er de "stap" die, hoewel het soms niet merkbaar is in het bovenste deel van de cilinder, al op een andere hoogte zit dan hoe het voorheen werkte en dat is niet handig... het vervangen van onderdelen is soms niet zo eenvoudig en ik zou het persoonlijk niet "riskeren" en met wat geduld blijven zoeken totdat ik vind wat je zoekt, als je het wilt doen met de garantie op een succesvollere reparatie. Groeten!!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 4 maanden geleden #46680 door handmatig-mechanisch
Hallo Fabricio2786.
Ik wil graag iets toevoegen aan de bijdragen van Ismael en Kikemec:
Over het algemeen worden motoren van scheepsmachines van een paar jaar geleden gevonden. Ik heb voortdurend verschillende typen moeten aanpassen vanwege de moeilijkheidsgraad van reserveonderdelen, en zuigers zijn het meest voorkomend. De exemplaren die je hebt ontvangen, zijn van dezelfde fabrikant en zijn voor een model dat vergelijkbaar is met dat van jou, wat betekent dat je geen materiaalproblemen zult hebben. Controleer het gewicht, de afstand van de pen tot de kroon moet hetzelfde zijn als bij het origineel en de rok mag niet langer zijn. Als je die hebt, denk ik dat je geen problemen zult hebben.
Succes
Miguel