Zoek MDM

Bulletin

thermostaat

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 4 maanden geleden #46575 door handmatig-mechanisch
thermostaat Geplaatst door manual-mecanica
De volgende vraag is: als ik de thermostaat uit mijn auto verwijder, een Mitsubishi L200 met een carburateurmotor, verbruikt hij dan meer brandstof? Ik hoop op een antwoord en alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 4 maanden geleden #46579 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmonteurs onderwerp thermostaten
Als de choke van de carburateur automatisch is en afhankelijk is van de watertemperatuur, komt er geen lucht in de motor. En natuurlijk kost het je veel meer als je dit systeem niet in de carburateur installeert, en bovendien verzuip je de motor. Ik raad in ieder geval niemand aan om zonder thermostaat te rijden, vooral niet vanwege motorslijtage. De zuiger past namelijk niet goed in de cilinder totdat hij op temperatuur is en kan onder andere gaan "rinkelen". Met vriendelijke groet!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 4 maanden geleden #46581 door handmatig-mechanisch
Hartelijk dank Ismael, dat was een vraag met zegeningen...

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 4 maanden geleden #46636 door handmatig-mechanisch
Mmm, weet je, het brandstofverbruik hangt af van de bedrijfstemperatuur, maar of de thermostaat nu wel of niet aan staat, heeft geen merkbare invloed op het verbruik. Ik zeg dit met het grootste respect voor Ismael. Wat je wel beïnvloedt, zijn de directe ventilatoren, omdat de temperatuur te laag is in vergelijking met de bedrijfstemperatuur. Om heel specifiek te zijn, zonder thermostaat verbruikt hij iets meer tot hij de bedrijfstemperatuur bereikt, maar dat is bijna te verwaarlozen. Hoe dan ook, doe wat ik doe: om te geloven moet je het proberen, je hebt niets te verliezen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 4 maanden geleden #46642 door handmatig-mechanisch
Ik heb me misschien verkeerd uitgedrukt. Ik doelde op de automatische choke op sommige carburateurs. Als het een veerchoke (bimetaal) is die de vlinderklep van de carburateur opent terwijl het water dat de spoel of het veerhuis binnenkomt, verwarmt, en als dit water er lang over doet om op te warmen omdat er geen thermostaat is, blijft de choke langer gesloten, wat leidt tot een hoger brandstofverbruik. Met vriendelijke groet, allemaal!