Zoek MDM

Bulletin

Motorstoringslampje startvertraging Jeep GC Ltd

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 4 maanden geleden #46494 door handmatig-mechanisch
Motorstoringslampje startvertraging Jeep Gc Ltd Gepubliceerd door manual-mecanica
Ik heb deze uitleg overgenomen uit een ander bericht op een andere pagina, maar dit is precies wat mij overkomt. Ik hoop dat ik hier de oplossing voor dit probleem kan vinden.
Mijn auto is een Jeep GC LTD uit 1994 met vierwielaandrijving en een 4,0-liter motor.

Dit begon ongeveer 6 maanden geleden, op een dag ging het motorstoringslampje branden, maar de auto startte prima en liep zonder problemen, na een week moest ik de sleutel ongeveer 10 minuten open houden voordat het motorstoringslampje ging branden en ik de brandstofpomp hoorde activeren en kon ik starten, dit duurde uiteindelijk bijna een half uur, dus besloot ik de sleutel in de aan-stand te laten staan en de motor uit te laten staan om de auto te kunnen gebruiken, dit werkte een week lang, maar nu gaat het motorstoringslampje gewoon niet meer branden en is de pomp niet meer te horen, zelfs niet als ik hem een hele dag aangesloten laat. Ik wil nog even benadrukken dat toen hij startte, hij perfect werkte en ik hem op dat moment zonder problemen kon stoppen en starten, maar als ik hem langer dan 15 minuten uitzette, moest ik tot een half uur wachten voordat hij startte, ik heb heeeeeeeeeeel nodig.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 4 maanden geleden #46496 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp: Vertraging motorstoringslampje bij starten van een Jeep GC Ltd.
Ik kan je niet veel vertellen, behalve of er een relais (of relais) voor de brandstofpomp etc. in zit. Als ik ernaar kijk, als deze niet kapot is, kan ik gaan kijken of er iets mis is... het lijkt erop dat de ECU geen stroom krijgt... laten we ook eens kijken of het door het contactslot zelf komt, dat versleten is... die is 20 jaar oud. Groeten!!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 4 maanden geleden #46502 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp: Vertraging motorstoringslampje bij starten van een Jeep GC Ltd.
als het in werkelijkheid niet veel zin heeft omdat de openingstijd van het contact niet wordt beïnvloed door de openingstijd, maar het kan gebeuren door een detail in de staat van de brandstofpomp zelf, zou ik eerst de zekeringen en relais controleren, dan en afhankelijk van de staat hiervan, zou ik gelijkstroom op de pomp zetten om te zien of hij start, als dat zo is, kan het een stroomprobleem zijn, als er niets gebeurt, doe dan een startmotor via de inlaat of rechtstreeks door de brandstof, als hij meteen start, is de pomp kapot of zijn er problemen met de injectoren, je zult ze moeten demonteren test ze en maak ze schoon, wees voorzichtig test ze niet alleen de reinigingsmiddelen, dat gebeurt altijd dat ze ze schoonmaken en weet niet hoe ze werken. veel succes en laat het ons weten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 4 maanden geleden #46504 door handmatig-mechanisch
Bedankt voor je reactie op mijn bericht. Ik heb alle tests die je hebt voorgesteld al uitgevoerd en alle componenten zijn in orde. Zoals ik al zei, als ik nu in de auto stap en de sleutel 20 of 30 minuten laat draaien, gaat het motorstoringslampje branden en start de motor normaal. Ik kan hem zo vaak aan en uit zetten als ik wil, en er is geen probleem. Als ik hem echter uitzet en 20 minuten uit laat staan, gaat hij weer branden en duurt het lang voordat het CEL-lampje gaat branden. Ik wil graag een aansluitschema van de ECU, zodat ik de massapunten kan zien en controleren of ze correct zijn.
Bedankt.