Zoek MDM

Bulletin

Hallo, ik heb een Kia Frontier 2.5 plus motor.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 4 maanden geleden #46449 door handmatig-mechanisch
Hallo, ik heb een Kia Frontier 2.5 Plus motor. Geplaatst door manual-mecanica
Hij heeft het volgende probleem: hij verliest vermogen en produceert zwarte rook. De injectoren en intercoolerslangen zijn gecontroleerd en de turbo is vervangen, maar het probleem blijft hetzelfde. Help alstublieft. Hij is uit 2010.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 4 maanden geleden #46451 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Hallo: Ik heb een Kia Frontier 2.5 plus motor.
Laat een diagnose stellen om te zien of er fouten optreden. De flowmeter of luchtdruksensor (in de ECU) kan defect zijn, of er kan een probleem zijn met de dieselpomp (flow regulator) of de inspuithelling (brandstofdruksensor).... er is geen twijfel dat de motor "slecht brandt", afgaande op wat u zegt over de zwarte rook en het gebrek aan vermogen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 4 maanden geleden #46471 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Hallo: Ik heb een Kia Frontier 2.5 plus motor.
Kijk, ik heb meerdere Kia's met 2,5 liter benzinemotor gezien die niet uit dat jaar komen. Maar als je de afstelling en de pompvervroeging al hebt gecontroleerd en alles in orde is, kun je de luchtslang loskoppelen van het luchtventiel. Dan krijgt de auto meer lucht en stopt de rookontwikkeling. Bij mij werkte het in ieder geval.