Zoek MDM

Bulletin

MAF-storing?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 4 maanden geleden #46473 door handmatig-mechanisch
Reactie van monteurs op het onderwerp MAF-storing?
Ik had hetzelfde probleem in een Fiesta met dezelfde Zetec Rocam-motor als jouw Ford KY. Het probleem zat in de motortemperatuursensor en dergelijke. Ik had echter hetzelfde probleem in een Ford Currier met dezelfde Ztec Rocam-motor. Ik heb de flowmeter schoongemaakt en het probleem was verholpen. Maak die dus eerst schoon en kijk dan of de scanner in beide gevallen niets heeft gedetecteerd, want het signaal was buiten het bereik, maar het bestond wel. Probeer het eens uit en kijk wat er gebeurt. De pomp moet minimaal 3 bar hebben voor een correcte werking en de injectoren moeten worden schoongemaakt. Soms moet je ze ook testen, maar dat komt niet door vuil, maar doordat de wikkeling beschadigd is. Ik heb meerdere Fiesta's vervangen vanwege het probleem van oververhitting, wat bij deze motor het geval is.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 4 maanden geleden #46513 door handmatig-mechanisch
Als het een 1300 is, kan de uitgangsspanning worden gemeten, deze bedraagt ​​0,75 V in rust en 2,0 V bij 4000 tpm tussen de aansluitingen 3 en 5, maar dit zijn geschatte waarden en kunnen altijd met een goede multimeter worden gemeten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 4 maanden geleden #46543 door handmatig-mechanisch
Bij dit type auto's, wanneer er stationair wordt geaccelereerd en er geen extra lucht wordt aangezogen, ligt het probleem in de spanningstoevoer van de dynamo. Deze moet met een oscilloscoop worden gemeten om te bepalen of de spanningsopwekking correct is.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 4 maanden geleden #46557 door handmatig-mechanisch
Bedankt, vrienden! Wat betreft de spanningsmetingen met de tester, die lijken op wat jullie hebben opgeschreven.
Ik heb de koelvloeistoftemperatuursensor gecontroleerd en die varieert afhankelijk van de temperatuur, wat normaal is.
Ik heb het hele circuit vanaf de ECU-printplaat gecontroleerd en niets ongewoons...
Kun je me de weerstandswaarden tussen de verschillende MAF-pinnen sturen? (printplaat losgekoppeld).
Ik heb geen oscilloscoop om de dynamospanning te meten, maar een vriend wel...
Bedankt!