Zoek MDM

Bulletin

MAF-storing?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 4 maanden geleden #46436 door handmatig-mechanisch
MAF-storing? Gepubliceerd door manual-mecanica
Goedenavond, beste vrienden, ik heb twijfels over de werking van de 4-draads MAF op mijn Ford Ka. Laten we eens kijken wat u zegt: De auto start bij de eerste poging, accelereert, 2000 tpm, na ongeveer 5 seconden normaliseert het stationair toerental. Als hij op bedrijfstemperatuur is en ik start, accelereert hij maar bij 1200 tpm. Geregeld: IAC, TPS, enz. Bedrading. Dus mijn vraag is: kan het falen van deze sensor dit probleem veroorzaken? Of zit ik in een mogelijke valse luchtinlaat? Ik heb alle inlaatslangen al vervangen en ik wijs ook op het vervangen van de inlaatspruitstukpakking... De scanner geeft geen fouten aan, geen enkele. Metingen gedaan met een multimeter ten opzichte van de massa, één draad geeft me 12 V DC en een andere 0,72 V DC met de motor uit, de andere twee draden geven me 0 V. Als u mij wat informatie kunt geven, zou ik dat zeer op prijs stellen!!! Groeten

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 4 maanden geleden #46446 door handmatig-mechanisch
Reactie van monteurs op het onderwerp MAF-storing?
Als je geen valse luchtinlaten hebt en je zegt dat de rest in orde is, en hij geeft geen foutmeldingen, meet dan de brandstofdruk op de helling om de benzineregelaar te controleren, zowel tijdens het rijden (geregelde druk van 2,7 bar) als wanneer hij stilstaat. Kijk of de druk snel daalt en sommige injectoren niet goed sluiten, waardoor het mengsel bij het starten "rijker" wordt en je toerental even stijgt totdat het stabiliseert.
Wat betreft het controleren van de flowmeter: ik ken de in- en uitgangsspanningen hiervan niet en als de multimeter niet erg nauwkeurig is, kan dit de meting vervalsen en tot fouten leiden. Ik denk echter dat je de weerstand (losgekoppeld) in de draad en ook in de luchttemperatuurlamp kunt meten. Groeten!!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 4 maanden geleden #46453 door handmatig-mechanisch
Bedankt ismael53. Ik heb de pakking van het inlaatspruitstuk vervangen en alles is nog steeds hetzelfde. - De pakking stond op het punt om te breken in de buurt van de waterleiding. Ik heb er niet aan gedacht om de injectoren te testen toen ik ze buiten naast het inlaatspruitstuk had staan. Ik heb geen brandstofdrukmeter, dus ik ga proberen er een te krijgen. Ik ga ook de injectoren testen, waarvan ik alleen de weerstand heb gemeten, en ze geven vergelijkbare waarden aan (16,3/16,7 ohm).
En als een injector lekt, niet goed sluit of te veel spuit, moet ik dan benzine ruiken? Omdat hij niet rookt of naar benzine ruikt... Groeten

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 4 maanden geleden #46459 door handmatig-mechanisch
Als een injector bij het stoppen van de motor niet goed sluit, verliest de motor druk in de rail. Als de druk te hoog is, stinkt de injector en duurt het lang voordat de motor start. Controleer dan de druk, want de ECU detecteert deze druk niet. Als er een storing is, kunt u ook de bougies controleren om te zien of ze goed en gelijkmatig branden. De PCV van het carter doet dat ook niet, want er blijft lucht van dit onderdeel naar de inlaat stromen. Sommige motoren meten deze luchtstroom doorgaans niet en laten het toerental stijgen bij stationair draaien (als u de inlaat hiervan afdicht, kunt u zien of het toerental daalt). Hoe dan ook, velen zullen u vertellen dat Fords problemen hebben met een vastgelopen IAC... dit zijn mogelijke oorzaken van het probleem dat u hebt. Onderzoek het en kijk wat u ziet. Groeten!!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 4 maanden geleden #46468 door handmatig-mechanisch
Ja, ik ga verder met zoeken en neem je advies in overweging. Bedankt!