Zoek MDM

Bulletin

MAF-storing?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 6 maanden geleden #46436 door handmatig-mechanisch
MAF-sensor defect? ​​Geplaatst door manual-mecanica
Goこんばんは allemaal, ik heb twijfels over de 4-draads MAF-sensor van mijn Ford Ka. Dit is wat jullie ervan denken: De auto start in één keer, met een hoog toerental van 2000 RPM, en na ongeveer 5 seconden loopt hij stationair. Zodra de motor op bedrijfstemperatuur is en ik hem opnieuw probeer te starten, loopt het toerental weer hoog, maar op 1200 RPM. Ik heb de IAC, TPS, ECT en de bedrading gecontroleerd. Mijn vraag is dus: zou een defecte MAF-sensor dit probleem kunnen veroorzaken? Of is het een mogelijk luchtlek? Ik heb alle inlaatslangen al vervangen en ik overweeg ook om de pakking van het inlaatspruitstuk te vervangen. De diagnoseapparatuur geeft geen foutcodes weer. Toen ik met een multimeter de massa mat, gaf één draad 12V en een andere 0,72V aan met de motor uit; de andere twee draden gaven 0V aan. Alle hulp is van harte welkom! Bedankt!

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 6 maanden geleden #46446 door handmatig-mechanisch
Reactie van monteurs op het onderwerp MAF-storing?
Als er geen valse luchtlekken zijn en alles verder in orde lijkt, en er geen foutcodes worden weergegeven, meet dan de brandstofdruk bij de brandstofrail om de brandstofdrukregelaar te controleren, zowel tijdens het rijden (2,7 bar gereguleerde druk) als wanneer de auto stilstaat. Kijk of de druk snel daalt; zo ja, dan sluiten een of meer injectoren mogelijk niet goed, wat zou verklaren waarom het mengsel "rijker" is bij het starten en het toerental een tijdje oploopt totdat het stabiliseert.
Wat betreft het controleren van de massaluchtstroommeter, ik ken de ingangs- en uitgangsspanningen niet, en als je multimeter niet erg nauwkeurig is, kan deze een onjuiste meting geven en tot een fout leiden. Maar ik denk dat je de weerstand (losgekoppeld) kunt meten bij de draad en ook bij de luchttemperatuursensor. Groeten!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 6 maanden geleden #46453 door handmatig-mechanisch
Bedankt ismael53. Ik heb de pakking van het inlaatspruitstuk vervangen, maar het probleem blijft hetzelfde. De pakking stond op het punt te scheuren bij de waterdoorvoer. Dat had ik niet door toen ik de injectoren testte terwijl ze naast het inlaatspruitstuk lagen. Ik heb geen brandstofdrukmeter, dus ik ga er een aanschaffen. Ik ga ook de injectoren testen waarvan ik alleen de weerstand heb gemeten; die geven vergelijkbare waarden (16,3/16,7 ohm).
En als een injector lekt, niet goed afdicht of te veel brandstof inspuit, zou ik dan benzine moeten ruiken? Er komt namelijk geen rook uit en er is geen benzinegeur te bekennen... Groeten

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 6 maanden geleden #46459 door handmatig-mechanisch
Als bij het uitzetten van de motor een van de injectoren niet goed sluit, verliest de brandstofleiding druk. Bij een aanzienlijk drukverlies ruikt u iets en duurt het even voordat de motor weer start. Het controleren van de druk is een goede suggestie, omdat de ECU een storing niet detecteert. Controleer ook de bougies om te zien of ze gelijkmatig branden. Controleer daarnaast het carterventilatieventiel (PCV-klep) om te zien of er lucht vanuit dat gebied in het inlaatspruitstuk terechtkomt. Sommige motoren meten deze luchtstroom niet, waardoor het stationair toerental stijgt (als u de inlaat van de PCV-klep blokkeert, kunt u zien of het toerental daalt). Veel mensen zullen u vertellen dat Ford-motoren problemen hebben met de stationairregelklep (IAC-klep) die vastloopt... dit zijn mogelijke oorzaken van uw probleem. Onderzoek het en kijk wat u vindt. Succes!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 6 maanden geleden #46468 door handmatig-mechanisch
Ja, ik ga verder zoeken volgens uw advies. Dank u wel!