Zoek MDM

Bulletin

TREKKEN CLIO GRAND TOUR MOTOR D4F 1.2 16V 102CV

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 5 maanden geleden #46357 door handmatig-mechanisch
1.2 16V 102CV MOTOR TREKT
Hallo allemaal!

Ik heb een Clio Grand Tour 1.2 16v uit 2009 met 102 pk.

Hij heeft ongeveer 70.000 km op de teller en begon onlangs te schokken als je gas gaf.

Iemand suggesties?

Ik vermoed het brandstoffilter of de bobine.

Waar zit het brandstoffilter?

Met vriendelijke groet en bedankt!

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 5 maanden geleden #46367 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp CLIO GRAND TOUR D4F 1.2 16V 102CV MOTOR TREKT
Het filter zit ondergedompeld in de tank, maar als het een Renault is, controleer dan de bobines. Ik denk dat die aparte bobines per cilinder heeft. Controleer ook de bougies.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 5 maanden geleden #46368 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp CLIO GRAND TOUR D4F 1.2 16V 102CV MOTOR TREKT
Het filter zit ondergedompeld in de tank, maar als het een Renault is, controleer dan de bobines. Ik denk dat die aparte bobines per cilinder heeft. Controleer ook de bougies.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 5 maanden geleden #46411 door handmatig-mechanisch
het is waarschijnlijk het brandstoffilter (het zit niet in de tank bij dat model, maar ik denk dat het zich onder de vloer bevindt). het is ook een mogelijkheid dat als het filter verzadigd is, de injectoren verstopt zijn. In dat geval zou het goed zijn om een reiniging uit te voeren met een ultrasoon systeem (het is de enige effectieve methode). er is ook een andere mogelijkheid dat het de brandstofpomp is (deze zit in de gastank). Soms beginnen ze druk te verliezen en het defect kan ook de drukregelklep zijn. evenzo wordt het bij deze defecten bijna altijd ook merkbaar bij het starten, omdat wanneer er geen directe druk op de injectoren staat bij het starten het even duurt om te starten, hoewel je als het eenmaal start geen ander defect zult opmerken, behalve wanneer je stroom nodig hebt. r om te zeggen dat het een moeilijk defect is om te onderscheiden (de manier is door de druk te meten met een manometer).
dan zijn er ook andere problemen die elektrisch kunnen zijn (het kan gewoon een defecte kabel of connector zijn of andere dingen, ik zou bijna spoelen uitsluiten. Normaal gesproken is de storing in deze gevallen constant en zul je merken dat de motor draait met één cilinder minder (deze motor gebruikt individuele spoelen). Veel succes.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 4 maanden geleden #46428 door handmatig-mechanisch
Controleer de brandstofdruk en de inlaatdruksensor.