Zoek MDM

Bulletin

Volkswagen GOLF 1993 Diverse problemen

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 5 maanden geleden - 11 jaar en 5 maanden geleden #46332 door handmatig-mechanisch
Volkswagen GOLF 1993 Diverse problemen Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo, ik ben nieuw op het forum. Ik heb me geregistreerd omdat ik een Volkswagen GOLF uit 1993 heb gekocht. Laten we beginnen met de prijs: ik heb hem heel goedkoop gekocht, want hij is een automaat en de versnellingsbak schakelt alleen achteruit (iets waar ik over nadenk als ik hem laat repareren of verkoop). Op dit moment maak ik me daar geen zorgen over, maar ik heb andere problemen.

Ten eerste werkt de temperatuursensor niet meer. Hij kan 30 minuten aan staan en de wijzer blijft op 0 staan. Hoe kan ik dat oplossen? Zou er een kabel losgeraakt kunnen zijn?

Het tweede probleem is dat de rem praktisch niet remt. Ik heb de remvloeistof bijgevuld en hetzelfde gebeurt. Ik trap hem in en het pedaal gaat helemaal naar beneden zonder te remmen en het klinkt als "ssssssshhhhh" alsof er lucht in komt...

Het andere probleem is het schuifdak, waar water uit lekt. Is dat alleen het vervangen van de banden?

Op dit moment heb ik het als project om het beetje bij beetje te repareren. Ik weet niet wat u zult aanraden: is het handig om het te repareren of kan ik het gewoon verkopen voor het bedrag dat ze me ervoor geven

? Groeten!
Laatst bewerkt: 11 jaar 5 maanden geleden door .

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 5 maanden geleden #46335 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmonteurs op het onderwerp van de Volkswagen GOLF uit 1993: Diverse problemen
Hoi SebaMAL, wat betreft de achteruitversnelling, ik zou beginnen met het controleren van de versnellingspook, de hydraulische vloeistof en het versnellingsbakfilter om te zien of daar geen probleem is (en of er geen vuil in een van de kleppen in de kast zit...).
Wat betreft de temperatuursensor (er zitten er twee in de waterkast), je kunt controleren of deze niet losgekoppeld of beschadigd is. De sensor die bij het paneel hoort, heeft twee polen (bij de ECU heeft hij er nog eens vier, verwar ze niet). Een ander probleem is dat de bedrading naar het paneel of het paneel zelf niet goed is.
Wat betreft het schuifdak: als de rubberen afdichtingen slecht zijn, vervang ze dan, en anders de scharnieren zo afstellen dat ze goed vastzitten (als ze niet kapot zijn, zijn ze dat wel).
Afhankelijk van het defect aan de versnellingsbak (als het geen ernstig defect is, aan de motor), kun je het zelf beoordelen. Als er niet te dure reserveonderdelen in jouw regio te vinden zijn, probeer het dan te repareren en je kunt er altijd meer winst mee maken dan wanneer je het in de huidige staat verkoopt. Groeten!!!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 5 maanden geleden #46336 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmonteurs op het onderwerp van de Volkswagen GOLF uit 1993: Diverse problemen
En ik vergat de rem, er zit misschien een gat in de rembekrachtiger (vandaar het luchtgeluid als je erop trapt), controleer ook de vacuümbuis waar de terugslagklep in zit en deze, en ontlucht de remvloeistof van alle 4 de remklauwen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 5 maanden geleden #46341 door handmatig-mechanisch
Bedankt ismael53, wat betreft de sensoren: weet je, ik heb laatst de plek waar de motor zit een beetje schoongemaakt, misschien heb ik daar iets gemist. Kun je me ongeveer vertellen waar ik moet kijken om te controleren of alles in orde is? (Ik voeg een foto bij)

Groeten!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 5 maanden geleden #46343 door handmatig-mechanisch
In dit geval zit de temperatuursensor in het verbindingsstuk van de twee grote slangen die vanuit de cilinderkop naar de radiator lopen (ik wist niet welke motor je had). Hij is niet duidelijk te zien op de afbeelding, omdat de bougiekabels hem bedekken. Het is de sensor die daarboven naar het instrumentenpaneel loopt (daaronder zit volgens mij nog een voor de injectie). Aan de rechterkant van de cilinderkop zie je een klein zwart-geel onderdeeltje dat aan een buisje vastzit. Controleer dit buisje en dit onderdeeltje (er was een tijdje geleden een campagne van VW die opriep tot een review hiervan, omdat dit buisje was gebarsten en het remprobleem beïnvloedde). Als het pedaal zakt, is er mogelijk een vloeistoflek via een slang of remcilinder. Ik raad je aan om de handleiding te downloaden die hier op deze pagina staat: "Gol reparatie- en afstelhandleiding" (26,9 MB). Deze handleiding is geschikt voor deze motor en bevat ook het instrumentenpaneel, zekeringen, enz. Met vriendelijke groet!!!