Zoek MDM

Bulletin

MAF-storing

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 5 maanden geleden #46330 door handmatig-mechanisch
MAF- storing Gepubliceerd door manual-mecanica
Goedemorgen.
Ik zoek een procedure om de MAF-sensor van een Volvo S60 uit 2005 te testen.
Hij geeft foutmeldingen P0101 en P0102 weer. Als ik ze verwijder door de auto te starten, stikt hij na 5 seconden. Als ik de MAF-sensor loskoppel, start de motor zonder problemen.
Aanvankelijk werd een storing vastgesteld in de secundaire vacuümsensor van de booster.
Ik wacht een maand op uw reactie.
Met vriendelijke groet,

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 5 maanden geleden #46339 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmonteurs op het onderwerp: MAF-storing
Probeer eerst de MAF en de contacten schoon te maken met CRC-spray. Deze worden snel vuil. Controleer of er geen draden blootliggen. Het lijkt mij, en ik maak me zorgen, dat de MAF-weerstand de lucht die erdoorheen stroomt niet detecteert en
daarom de ECU niet informeert over luchtinlaat. Als hij geen signaal van de luchtmassa ontvangt, geeft hij geen opdracht om brandstof in te spuiten. Wanneer u de weerstand echter loskoppelt, detecteert de ECU dat er geen MAF is omdat hij geen stroom ontvangt en past hij zich aan de basisbedrijfsparameters aan.

De MAF-sensor bestaat uit een weerstand die varieert afhankelijk van de inlaattemperatuur en een hete plaat die op 21 graden Celsius wordt gehouden (de temperatuur waarvan een weerstand detecteert). Als de omgevingstemperatuur 21 graden Celsius is, informeert hij de ECU, die vervolgens de voedingsspanning naar de hete plaat verhoogt om deze op 21 graden Celsius te houden. Zo maakt de ECU de berekening.

Conclusie: Als de spray het probleem niet verhelpt en de draden goed geïsoleerd zijn, vervang ze dan, aangezien fout P0102 een kortsluiting naar aarde aangeeft. Groeten.:)

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 5 maanden geleden #46340 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmonteurs op het onderwerp: MAF-storing
Probeer eerst de MAF en de contacten schoon te maken met CRC-spray. Deze worden snel vuil. Controleer of er geen draden blootliggen. Het lijkt mij, en ik maak me zorgen, dat de MAF-weerstand de lucht die erdoorheen stroomt niet detecteert en

daarom de ECU niet informeert over luchtinlaat. Als hij geen signaal van de luchtmassa ontvangt, geeft hij geen opdracht om brandstof in te spuiten. Wanneer u de weerstand echter loskoppelt, detecteert de ECU dat er geen MAF is omdat hij geen stroom ontvangt en past hij zich aan de basisbedrijfsparameters aan.

De MAF-sensor bestaat uit een weerstand die varieert afhankelijk van de inlaattemperatuur en een hete plaat die op 21 graden Celsius wordt gehouden (de temperatuur waarvan een weerstand detecteert). Als de omgevingstemperatuur 21 graden Celsius is, informeert hij de ECU, die vervolgens de voedingsspanning naar de hete plaat verhoogt om deze op 21 graden Celsius te houden. Zo maakt de ECU de berekening.

Conclusie: Als de spray het probleem niet verhelpt en de draden goed geïsoleerd zijn, vervang ze dan, aangezien fout P0102 een kortsluiting naar aarde aangeeft. Groeten.:)