Zoek MDM

Bulletin

Problemen met Astra 1.8 2004

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 5 maanden geleden #46308 door handmatig-mechanisch
Problemen met Astra 1.8 2004 Geplaatst door manual-mecanica
Na het wassen van de carrosserie en de motor blijft er een mankement aan de auto over.
Ik zal het uitleggen. Ik weet niet of het er iets mee te maken heeft, maar het kwam daardoor.
De auto start en accelereert normaal, maar na een paar minuten rijden slaat hij plotseling af en beginnen de motor- en sleutellampjes meerdere keren te knipperen. Daarna start hij pas weer na ongeveer vijf minuten zonder dat de sleutel in het contact zit.
Dan start ik hem weer op en gebeurt hetzelfde. Maar als ik het toerental boven de 2000 toeren houd, slaat hij niet af. Als ik naar -1000 toeren zak, blijft hij een paar minuten stabiel en slaat dan abrupt af. Kan iemand me een idee geven wat dit zou kunnen zijn?
Ik heb de kabelcontacten al schoongemaakt met contactreiniger, de dynamo voor preventief onderhoud weggebracht en de bougies vervangen, maar het is nog steeds hetzelfde.
Hier laat ik je een video achter

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 5 maanden geleden #46310 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp: Problemen met Astra 1.8 2004
Wat ik daar zie is het controlelampje branden, een teken van een defect in een sensor, een connector die niet goed is afgedicht en water heeft binnengedrongen of nat is geworden. Je zou een scan moeten uitvoeren om te zien welke code het aangeeft, of de connectoren en de relais-/zekeringkast in de motorruimte controleren. Met vriendelijke groet!!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 5 maanden geleden #46316 door handmatig-mechanisch
Het klopt dat u zich het meeste zorgen moet maken over het brandende controlelampje. Het zou kunnen dat de vacuümslang op de MAP of het spruitstuk losgeraakt of gebroken is. Controleer die.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 5 maanden geleden #46317 door handmatig-mechanisch
Het klopt dat u zich het meeste zorgen moet maken over het brandende controlelampje. Het zou kunnen dat de vacuümslang op de MAP of het spruitstuk losgeraakt of gebroken is. Controleer die.