Zoek MDM

Bulletin

IK HEB HULP NODIG MET MIJN FORD FIESTA UIT 2006

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 5 maanden geleden #46294 door handmatig-mechanisch
IK HEB HULP NODIG MET MIJN FORD FIESTA UIT 2006 Geplaatst door manual-mecanica
WAT ER GEBEURT, IS DAT IK TEMPERATUURPROBLEMEN HEB. ZO SNEL, HET IS NIET ALTIJD ZOWEL EEN WEEK ALS DE MOTORTEMPERATUUR STIJGT. DE ELEKTRO START NIET. DE MONTEUR HEEFT DE thermostaat EN DE LAMP VERVANGEN. DIT ALLES IS VERVANGEN IN EEN BEHUIZING WAAR ALLE WATERSLANGEN AANKOMEN. DIT IS ALLES VERVANGEN, OOK DE KOELVLOEISTOF, MAAR HET PROBLEEM BLIJFT NOG STEEDS AANHOUDEN. IK BEN BANG DAT IK MET DE AUTO GA REIZEN EN DE TEMPERATUUR KAN OPLOPEN. IK MOET BENADRUKT HEBBEN DAT DE TEMPERATUUR OP DIT MOMENT GOED WERKT, MAAR EEN WEEK GELEDEN WAS DE MOTOR WEER WARM. IK ZOU DE HULP ZEER WAARDEREN. BEDANKT BIJ VOORBIJ.

GROETEN

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 5 maanden geleden #46296 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp: IK HEB HULP NODIG MET MIJN FORD FIESTA UIT 2006
Hallo!

Controleer eerst of er schuim in de olie zit om te zien of je een beschadigde cilinderkop of verstopte ventilatieopeningen hebt. Ik raad ook aan om koelvloeistof met een hoog percentage te gebruiken, omdat het veel langer duurt om op te warmen. Het is iets duurder, maar het is het waard. Ik hoop dat ik je geholpen heb. Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 5 maanden geleden #46298 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp: IK HEB HULP NODIG MET MIJN FORD FIESTA UIT 2006
Zoals GTro_Damian je vertelt, kun je problemen hebben met de cilinderkoppakking. Kijk of er water in zit of, zoals hij terecht opmerkt, of het een mengsel van water en olie is. Controleer daarnaast of er een storing is in het relais dat de solenoïde activeert, en zorg ervoor dat de solenoïdemotor en de aansluitingen in goede staat zijn (controleer ook de bedrading) om dit te voorkomen. Geef ook aan wat "temperatuurverhoging" betekent (omdat sommige mensen al in paniek raken als de temperatuur halverwege stijgt), of het een dieselmotor is, of er gaten in de uitlaat zitten die de uitlaat verhinderen om leeg te lopen (interne terugstroming), enz. Met vriendelijke groet!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 5 maanden geleden #46307 door handmatig-mechanisch
De motorolie is prima, ik heb hem gecontroleerd en er is geen spoor van water te bekennen. Vandaag heb ik weer een storing gekregen: de elektromotor start op hoge snelheid maar stopt niet en de temperatuur stijgt ook met meer dan de helft, zoals ik al eerder zei. Het is een storing die niet elke dag voorkomt, soms wel, maar ik weet niet meer wat ik moet doen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 5 maanden geleden #46309 door handmatig-mechanisch
Het lijkt erop dat de radiator niet genoeg koelt, vandaar dat je zegt dat het niet stopt (we sluiten een defecte lamp uit; je zegt dat deze nieuw is). Zelfs als de temperatuur met meer dan de helft stijgt, is er geen reden tot paniek. Houd er rekening mee dat autorijden niet altijd hetzelfde is (met verkeer of als het in deze tijd van het jaar warmer is in jouw omgeving). Je moet ervoor zorgen dat de radiator zowel van binnen als van buiten schoon is, dat de waterpomp goed werkt en water circuleert, en dat de thermostaat goed open staat. Ik kan niets anders bedenken, aangezien je zegt dat hij geen water verbruikt en de cilinderkop in orde is. Met vriendelijke groet!