Zoek MDM

Bulletin

HULP MET CHEVROLET LUV 2.3 JAAR 95

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 3 maanden geleden #46138 door handmatig-mechanisch
HULP MET CHEVROLET LUV 2.3 JAAR 95 Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo, ik heb een probleem met mijn Chevrolet Luv 2.3 uit 1995.
Ze hebben een complete motorrevisie uitgevoerd, waarbij de motor van het chassis is verwijderd. Toen ik de elektrische aansluitingen probeerde aan te sluiten, startte hij niet.
Het probleem is dat er geen vonk komt van de bobine, die zich op het kleppendeksel bevindt (een connector en een uitlaat naar de verdeler).

1. Heeft deze truck een CKP?:huh:
2. Zit de ontstekingsmodule in de computer? Ik heb de doorverbinding gemeten van de bobineconnector naar de computerconnector, en die toont doorverbinding met twee pinnen van de connector.
3. Heeft iemand de elektrische schema's voor dit model truck?

Ik hoop dat u me beter kunt adviseren, aangezien ik nog maar net begin in de wereld van elektriciteit en elektronica.

Alvast bedankt en met vriendelijke groet, vrienden:lol:

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 3 maanden geleden #46139 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-Mechanics op het onderwerp HELP WITH CHEVROLET LUV 2.3 YEAR 95
Vriend, houd er rekening mee dat alle injectievoertuigen een CKP-sensor hebben, die de positie van de krukas controleert om de vonk naar de zuigers te sturen. Deze bevindt zich meestal onderaan de motor. Controleer de hoogte van de krukas en de omgeving ervan. Als u uw probleem ziet, kan dit de oorzaak zijn van het gebrek aan vonk.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 3 maanden geleden #46160 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-Mechanics op het onderwerp HELP WITH CHEVROLET LUV 2.3 YEAR 95
De verdeler op die truck is eenvoudig. Het grote probleem is de timing van die verdeler, want die is nogal omslachtig. Controleer in ieder geval de opstelling en gebruik een diode om te bepalen of het afsnijsignaal de spoel van de CKP bereikt. De spoel moet een positieve stroom hebben; het negatieve signaal is wat de CKP uitzendt. Controleer dat eerst.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
7 jaar 1 week geleden #53314 door handmatig-mechanisch
Vriend, dit voertuig heeft wel een CKP, maar het is een optisch type dat een HALL-signaal produceert. Dit signaal bevindt zich in de verdeler. De verdeler heeft 4 pinnen, aangeduid met de letters a, b, c en d van links naar rechts.
A is GND (aarde), b is positief, c is de signaaluitgang naar de ECM en d is een andere signaaluitgang naar de ECM.
Er is ook een 3-pins ontstekingsmodule, genummerd 1, 2 en 3. 1 is een positief HALL-signaal (12V bloksignaal) dat door de ECM wordt verzonden, pin 2 is de ECM-aarde en pin 3 is een versterkt signaal naar de bobine.