Zoek MDM

Bulletin

Hoe wordt de motorbelasting berekend?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 6 maanden geleden #46067 door handmatig-mechanisch
Hoe wordt de motorbelasting berekend? Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo vrienden, dit is mijn eerste vraag.
Ik zou graag willen weten of iemand van jullie weet hoe de motorbelasting wordt berekend. Een tijdje geleden had ik een Trailblazer die veel accelereerde, alles was prima, maar de scanner gaf een MOTORBELASTING van 89% aan... en uiteindelijk brachten ze hem naar de werkplaats en bleef hij het nog steeds begeven...
nu heb ik een Mazda 626 uit 1996 die het niet goed doet, we hebben bijna alles gecontroleerd en alles is mechanisch en elektrisch in orde. Met de scanner zie ik een datalijn en bijna alles is in orde, alleen MOTORBELASTING 90% en bij een beetje accelereren loopt het op tot 100%...
Ik heb het in andere auto's van verschillende merken en modellen gezien en de overeenkomst tussen hen is MOTORBELASTING (3,4% - 30%) de waarden stijgen nooit meer dan 35%.
De vraag is, weet iemand hoe de motorbelasting wordt berekend? MOTORBELASTING
Welke strategie gebruikt de PCM om deze gegevens te realiseren?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 6 maanden geleden #46072 door handmatig-mechanisch
Reactie van een monteur op het onderwerp: Hoe wordt de motorbelasting berekend?
Het weinige dat ik weet, is dat de belasting wordt berekend op basis van de luchtinlaat, dat wil zeggen, meting door MAF of MAP. Op basis daarvan en een bepaalde lucht- en koelvloeistoftemperatuur (nog 2 waarden), en de stand van het gaspedaal, wordt al berekend hoeveel elke injector moet openen. Dan zijn er nog andere variabelen, zoals de klopsensor, die de ontsteking vervroegt of terugdraait, en ook het injectiesignaal (openingstijd of injectiepuls). De motorbelasting is hiervan afhankelijk. Er is vast wel iemand die je dit beter kan uitleggen. Als ik het mis heb, laat het ons dan weten, dan leren we er meer van. Groeten!!

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.