Zoek MDM

Bulletin

Detail van de Honda Civic STD uit 2002

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 6 maanden geleden - 11 jaar en 6 maanden geleden #46029 door handmatig-mechanisch
Detail van de Honda Civic Standard uit 2002 Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo vrienden, leuk jullie weer te ontmoeten. Ik schrijf jullie voor wat advies over een detail dat ik onlangs heb opgemerkt aan mijn Honda Civic uit 2002, handgeschakelde versnellingsbak, 1.7 VTEC OHV-motor.
De afgelopen week heb ik iets vreemds opgemerkt bij abrupt accelereren, meestal vanaf de tweede versnelling. Het lijkt alsof de motor normaal accelereert en het voelt alsof hij direct daarna vermogen verliest. Daarna accelereert hij weer snel, alsof er een (turbo)boost is geactiveerd die hij niet heeft.
De motor werkt perfect, het luchtfilter heeft niet veel tijd gehad om te vervangen (en ik heb het schoongemaakt). De filterwissel (benzine, lucht, olie), bougies en olie hebben niet meer dan 20.000 km gereden, wat ik wel heb gedaan. In de handleiding staat dat het elke 40.000 km is.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen de oorzaak van deze storing te achterhalen, alvast bedankt.:kant:
Laatst bewerkt: 11 jaar en 6 maanden geleden door . Reden: Ik schreef Uit in plaats van forceren

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 6 maanden geleden #46031 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp: Detail in werking van Honda Civic Std uit 2002
Is het probleem in alle versnellingen aanwezig of alleen in de tweede? Het kan van alles zijn, van een verstopte uitlaat tot een probleem met de flowmeter, een luchtslang of een defecte bobine. Iets meer details.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.