Zoek MDM

Bulletin

Ik eis een uitleg. Nissan Tiida

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 6 maanden geleden #45980 door handmatig-mechanisch
Ik eis een uitleg. Nissan Tiida Geplaatst door manual-mecanica
Hallo allemaal hier.
Een Nissan Tiida uit 2012 heeft een benzinemotor. Hij accelereert slecht en heeft een onregelmatig stationair toerental. Ik heb een scan uitgevoerd en die geeft code P1122 aan (ETC (Electronic Throttle Control) storing of storing in de gasklepsensor). Hij is schoongemaakt, gemonteerd en gereset, maar het probleem blijft bestaan. Ik heb een ander onderdeel van een andere Nissan gekocht en het probleem was opgelost. Dus kocht ik het originele Nissan-onderdeel (ongeveer $ 1.100.000 in Chileense pesos). We hebben het gemonteerd en de auto was hetzelfde, behalve dat het controlelampje niet brandde en de scantool geen foutmeldingen gaf. We hebben het nieuwe onderdeel in de andere auto geplaatst en het was perfect. Het vreemde is dat als we het oude onderdeel uit de andere Nissan halen, het prima werkt. We hebben het nieuwe onderdeel erin gezet en het werkt niet.

Als het een bedradingsprobleem of iets anders was, zou het oude onderdeel van de andere Tiida ook kapot zijn gegaan, maar het werkt prima. Het nieuwe onderdeel werkt perfect in de andere auto.

Beide auto's zijn van hetzelfde bouwjaar en het zijn taxi's. Ongeveer 210.000 km.
Voor de volledigheid: de auto met het defect werd op zijn kant geraakt. En daarna op de andere kant, haha.
Is het gewoon pech van de eigenaar?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 6 maanden geleden #45990 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp: " Ik eis een uitleg." Nissan Tiida
Hoi Walter, ik vraag... heb je het nieuwe gaspedaal al gekalibreerd met het pedaal? Je kunt de kalibratiemethode online vinden voor elke specifieke auto. Het is een omslachtig proces, maar met de Nissan X-Trail turbodiesel uit 2005 werkte het perfect. Proost!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 6 maanden geleden #45995 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp: " Ik eis een uitleg." Nissan Tiida
Bedankt, OMC Electro, voor je reactie.
Beide methoden zijn geprobeerd: met een scanner en handmatige herprogrammering. Het oude onderdeel van de andere Tiida is geïnstalleerd en zonder resetten of herprogrammeren werkt het meteen. Ik blijf het proberen.