Zoek MDM

Bulletin

demonteer de radiobehuizing van de Peugeot 206

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar 3 weken geleden #4066 door handmatig-mechanisch
Ik heb iemand nodig die me kan helpen met het demonteren van de behuizing van de Peugeot 206 om de radio te vervangen. Met vriendelijke groet, bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 7 maanden geleden #6141 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Demontage van de Peugeot 206 radiobehuizing
Hallo.

Het verwijderen van de radio uit de 206 is eenvoudig. Steek gewoon een soort stijve draad in elk van de gaten in elke hoek en deze ontgrendelt de sloten. Als je een klein haakje aan een van de draden maakt, kun je eraan trekken. Ik hoop dat het helpt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 7 maanden geleden #6152 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Demontage van de Peugeot 206 radiobehuizing
Ik kan me voorstellen dat je voor het demonteren van je radio een U-sleutel nodig hebt. Zoals Davidmanual al zei, kun je er een soort draad in steken. Ik raad je aan om de pootjes van een oude bril te gebruiken en ze in een U-vorm te buigen en vervolgens tegelijkertijd een punt in elk gat van de radio te steken. Zo komen de sloten los en kun je de radio eruit halen. Succes.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 7 maanden geleden #6164 door handmatig-mechanisch
Ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt. Je wilt het hele centrale deel verwijderen om rustig en voorzichtiger te kunnen werken. Oké, het bovenste deel waar de klok in zit, is alleen ingebouwd. Er zitten geen bouten in. Til het van achteren op, vlakbij de voorruit, en schuif het iets naar achteren. Het heeft twee pootjes die je kunt vastklikken door te schuiven. Als je dit verwijdert, vind je twee bouten met torx-koppen, 25 of 30, afhankelijk van de grootte. Aan de onderkant zitten alleen klemmen, net als aan de bovenkant. Wees voorzichtig met de radiokabels. Als een pluskabel contact maakt met de aarde, springen er vonken open en brandt een gele zekering van 20 ampère door, die voor de startmotor wordt gebruikt. Ik ben vergeten dat de gele en rode draad van de kabels van het voertuig samengaan met de rode van de radio.