Zoek MDM

Bulletin

ophangingsgeluid

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 4 maanden geleden #45927 door handmatig-mechanisch
Ophangingsgeluid Gepubliceerd door manual-mecanica
Ik heb een Laguna 1 dti uit oktober 1999. Wanneer de rechter schokdemper stevig wordt aangedrukt, hoor ik een geluid. Na vervanging van de schokdemper is het geluid nog steeds hoorbaar, en met het blote oog is er niets beschadigd of zijn er geen kogelgewrichten kapot. Ik zou het zeer op prijs stellen als u mij kunt helpen het probleem op te lossen. Bij voorbaat dank.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 4 maanden geleden #45929 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmonteurs op het onderwerp ophangingsgeluid
Verdorie, mijn vriend, ik zeg niet dat je het goed moet controleren, er is niet veel wat je kunt doen zonder het geluid te horen, maar kijk, doe één ding: til het betreffende wiel op met een krik en controleer of het geen verticale of horizontale beweging maakt. Als het goed is, controleer dan de stabilisatorstangen. Als het goed is, controleer dan de schokdemperbehuizingen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 4 maanden geleden #45974 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmonteurs op het onderwerp ophangingsgeluid
Een mogelijkheid is dat het de ophangingstoren is. Afhankelijk van het land kan het verschillende namen hebben, zoals "cup". Dit is wat de ophangingsveer van bovenaf vasthoudt, samen met de schokdemperstang. Vaak merk je dit, wanneer dit onderdeel beschadigd is, pas bij zware impacts, en het is zelfs moeilijk om het probleem te lokaliseren als je het niet uit elkaar haalt, want hoe hard je het ook omhoog wrikt om de speling te controleren, het is mogelijk niet merkbaar. Het vervangen ervan vereist evenveel werk als het vervangen van een schokdemper. Aan de andere kant, als het niet hetzelfde is, kan het een bus op de roosters of de stabilisatorstang zijn, maar al deze onderdelen zijn te identificeren door de auto op te tillen en elk ophangingsonderdeel met een stang los te wrikken. Veel succes.