Zoek MDM

Bulletin

Fiat Doblo 1.9 JTD stopt

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 4 maanden geleden #45904 door handmatig-mechanisch
Fiat Doblo 1.9 JTD slaat af Geplaatst door manual-mecanica
Hallo, goedenavond, ik ben nieuw op het forum, dus ik zal me even voorstellen. Ik heb een Fiat Doblo uit 2004 met een 1.9 JTD-motor, en hij slaat af wanneer je het het minst verwacht. Hij loopt perfect, maar dan gaat plotseling het controlelampje branden en slaat hij af. Na een tijdje start hij weer en loopt hij weer perfect. Ik heb gezocht, en het probleem is dat de brandstofpomp in de tank vermogen verliest en na een seconde uitvalt. Ik heb geprobeerd hem constant positief te laten lopen, maar dat wil niet. Hij doet hetzelfde. Hij start pas weer als hij het signaal terugkrijgt.
Heeft iemand dit probleem al eens meegemaakt, of, als dat niet lukt, heeft iemand het werkplaatshandboek om te zien waar dat signaal naar de pomp vandaan komt?
Zonder verder oponthoud, bedankt, en ik wil graag van deze gelegenheid gebruik maken om hallo te zeggen.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 4 maanden geleden #45924 door handmatig-mechanisch
Reactie van de handboekmonteurs op het onderwerp: Fiat Doblo 1.9 JTD valt stil
Mmm, dat ruikt voor mij naar een ontvoerder, maar ik raad je aan om een scan uit te voeren om alle twijfels weg te nemen voordat je aan de slag gaat.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 4 maanden geleden #45958 door handmatig-mechanisch
Hallo, hartelijk dank voor de hulp. De sensor, die de CKP zou moeten zijn, als dat het is, is al vervangen. Ze vertelden me dat hij kapot was en dat er een fout in de machine zat. De waarheid is dat het probleem nog steeds hetzelfde is. Als u een schema van de voeding van de pomp kunt vinden, zou dat erg nuttig zijn.
We werken er verder aan.
Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 4 maanden geleden - 11 jaar en 4 maanden geleden #45988 door handmatig-mechanisch
Het signaal van de brandstofpomp in de tank komt van een relais in de zekeringkast van de motorruimte. Ik maak een ruwe tekening van wat het is. Luister in ieder geval naar kikemec en voer indien mogelijk een foutdiagnose uit voordat je iets doet.
Toevallig had ik onlangs een soortgelijk probleem met een bestelwagen, en het probleem was de inlaatleiding van de hogedrukpomp die kapot was en er lucht in de brandstof kwam. De symptomen waren een gebrek aan vermogen bij volle belasting, een storingslampje en het afslaan van de motor. Na een tijdje startte hij weer, enzovoort. Ik weet de exacte foutcode niet meer, maar het was een gebrek aan druk in de rail. Daarom is het beter om te kijken naar de DTC's die de auto heeft opgeslagen, omdat die je veel kunnen vertellen over waar je op moet letten.
Let op, ik heb de tekening uit mijn hoofd gemaakt, omdat ik het schema op dit moment niet bij de hand heb. Als het niet het schema met de pijl is, is het het schema hieronder. Ik hoop dat het helpt.
Laatst bewerkt: 11 jaar en 4 maanden geleden door . Reden: Verduidelijking van het antwoord