Zoek MDM

Bulletin

Chevy die water spuit

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 4 maanden geleden #45890 door handmatig-mechanisch
Reactie van monteurs op het lekwaterprobleem bij de Chevy
Maar uit wat je zegt, wordt de auto niet warm. Nu begrijp ik wat er mis is met de radiator. Die radiator heeft een gele afdekking met een overdrukventiel. Het kan niet zo zijn dat de radiatorafdekking kapot is. Controleer de radiator in ieder geval.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 4 maanden geleden #45895 door handmatig-mechanisch
Bedankt, ja, de dop was defect. Maar ik heb nog een vraag: kunnen kleppen die niet goed afdichten oververhitting veroorzaken of alleen maar de motor laten schommelen?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 4 maanden geleden #45896 door handmatig-mechanisch
Dit kan het geval zijn bij het opwarmen, maar alleen als er water uit komt en opwarmt door een gebrek daaraan. Een warme motor werkt niet goed en zal onregelmatig zijn door temperatuurverschillen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 4 maanden geleden #45898 door handmatig-mechanisch
Sorry dat ik het zo stel, maar als er geen water lekte, er geen gaten waren of water lekte, maar alleen slechte compressie via de kleppen, zou het dan heet worden? Of zou het alleen maar de motor doen falen?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 4 maanden geleden #45902 door handmatig-mechanisch
Kijk, daar raak je een onderwerp aan dat in het algemeen lijkt op een discussie. Er zijn mensen die geloven dat een auto met een slechte klepregeling oververhit raakt. Ik geloof echter niet in die theorie, omdat er geen enkel verband is tussen het een en het ander. Er zijn mensen die zeggen dat de korte overlappingstijd tussen de inlaatklep en de uitlaatklep een temperatuurstijging zou veroorzaken, maar dat is zeer onwaarschijnlijk omdat de motor alleen door water en olie wordt gekoeld. Een motor die werkt op basis van een slechte klepregeling zou een temperatuurstijging kunnen veroorzaken als de uitlaatgassen een tegendruk in de motor creëren, maar dat zou niet zo belangrijk zijn dat de motor opwarmt, omdat de openingstijd niet zo belangrijk zou zijn.