Zoek MDM

Bulletin

Chevy die water spuit

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 4 maanden geleden #45903 door handmatig-mechanisch
Reactie van monteurs op het lekwaterprobleem bij de Chevy
SAN123, de oorzaken van slechte compressie zijn lekkende ringen of klepafdichtingen. Uit wat u zegt, blijkt dat uw probleem is dat er water door de "long" "blaast", zoals u het noemt. De mogelijke oorzaken zijn: een lekkende cilinderkoppakking, een onjuiste aandraaiing van de cilinderkopbouten, een verbogen of gescheurde cilinderkop, of de pakking zelf... misschien kunnen we het oplossen als u uw vraag duidelijker stelt, maar op basis van ervaring sluit ik niet uit wat ik u eerder heb verteld... Succes.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 4 maanden geleden #45910 door handmatig-mechanisch
Bedankt voor de antwoorden
MOV1973. De verpakking was nieuw, de auto was getornd, hij heeft 2 dagen gelopen, met een klein defect aan de motor. Toen kwam er water door de long, ook al was die op normale temperatuur. Bij het eruit gooien steeg het water meer. Er was veel storing.
De compressie was 50, 50, 50, 180. Ondanks het controleren van de tijd en de waterpomp en het ontluchten van het systeem was het niet onder controle. De ventilator ging aan en uit zonder water te gooien, maar bij het uitzetten van de auto steeg het water en werd het eruit gegooid.
Ik vroeg of het kwam doordat de kleppen niet goed afsloten. Kon het warm worden? De monteur zei dat het kwam doordat de kleppen niet goed afsloten. Ik vertelde hem dat het de long en de bougie waren. Uiteindelijk wist ik niet wat het was, omdat ze de kleppen hadden geplaatst en de nieuwe long en bougie hadden vervangen. Nu was het in orde.
Hij zei dat de slangen niet waren afgesteld. Kunnen de slangen worden afgesteld?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 4 maanden geleden #45911 door handmatig-mechanisch

kikemec schreef: kijk, daar snijd je een onderwerp aan dat over het algemeen lijkt op een discussie. Er zijn mensen die geloven dat een auto met slechte klepregeling oververhit raakt, maar ik geloof persoonlijk niet in die theorie, omdat er geen enkel verband is tussen het een en het ander. Er zijn mensen die zeggen dat de korte overlappingstijd tussen de inlaatklep en de uitlaatklep een temperatuurstijging zou veroorzaken, maar dat is zeer onwaarschijnlijk omdat de motor alleen door water en olie wordt gekoeld. Nu zou een motor die draait op verzoek van een slechte klepregeling een temperatuurstijging kunnen veroorzaken als de uitlaatgassen een tegendruk in de motor creëren, maar dat zou niet zo belangrijk zijn dat de motor opwarmt, omdat de openingstijd niet zo belangrijk zou zijn.

Ik denk hetzelfde als jij, ik vind het niet logisch dat de kleppen oververhitting veroorzaken, maar er zijn mensen die mij vertellen dat dit wel het geval is.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 4 maanden geleden #45912 door handmatig-mechanisch
Als de kleppen slecht sluiten, is de explosie lager en stijgt het toerental harder, waardoor de motor slechter loopt en een slecht "thermisch rendement" heeft. Oververhitting hierdoor? Het enige wat "verhit" zal zijn, zijn de klepzittingen (die kunnen verbranden), maar als de motor heet wordt... Ik zie geen verband... Waarschijnlijk, zoals mijn collega's je al vertelden, heb je een defecte cilinderkoppakking of cilinderkop, of beide tegelijk. Ik zag een motor waarvan je het circuit vulde, en bij het starten spoot al het water uit de fles. Toen ik hem demonteerde, zaten de cilinderkopbouten helemaal los... door oververhitting...

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 4 maanden geleden #45919 door handmatig-mechanisch
Hoe noem je duikers... als ik het zo bekijk, dan moeten het de klepafdichtingen zijn (zoals wij die hier kennen). Als dat zo is, dan moeten deze vervangen worden bij het vervangen van de kleppen, voordat ze op hun plaats gaan zitten...