Bedankt allemaal voor jullie reactie. Zaterdag, na het vervangen van de waterbox met de nieuwe thermostaat en temperatuursensor, heb ik het circuit gevuld en ontlucht met draaiende motor, de verwarming op vol vermogen en zonder de ventilatorsnelheid. Ik reed met de auto door de stad en de temperatuurmeter stond goed (in het midden). Toen ik hem startte, was de temperatuur al vroeg op peil. Eén dingetje: ik had de verwarming aanstaan en de ventilator op stand twee. Er kwam warme lucht uit als ik reed, maar als ik stopte bij een stoplicht of bij een laag toerental, werd het koud. Ik gaf gas en het begon warm te worden. Toen ik op mijn bestemming aankwam, opende ik de motorkap, deed de elektromotor aan en de onderste radiatorslang was bevroren ten opzichte van de bovenste. En ik merkte dat er al water uit het expansievat was gestroomd. De inlaatslang naar de radiator was ook heet en de druk was, ik denk iets te hoog. Ik dacht aan de waterpomp. Vandaag heb ik de distributieriem losgemaakt, de pomp verwijderd en het leek in orde. Wat zou het kunnen zijn? De radiator, maar ik heb hem erin geblazen en er antivries in gegoten, en het komt er als een straal uit. De cilinderkoppakking? Die zet me wel onder druk, maar het water zou toch zonder problemen door de radiator moeten kunnen circuleren? Ik snap het niet. Wat denken jullie? Trouwens, ik heb het gevoel dat de auto, als hij koud is, elke dag instabieler wordt als ik hem start, totdat hij eindelijk stabiel is. Bedankt, vrienden.