Zoek MDM

Bulletin

Stoplicht Jeep Grand Cherokee 1997 gaat niet aan

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 4 maanden geleden #45746 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp: Het remlicht van een Jeep Grand Cherokee uit 1997 gaat niet aan.
haaaaa ik ben een beetje de weg kwijt, er zijn positielichten en dat is degene die van de eerste bocht komt, bij deze bocht gaan de kentekenplaatverlichting aan en een paar rode van de hoofdlamp, maar dat zijn niet de remlichten, als de rem niet aangaat en je controleert de stroom en alles is in orde tot aan de fitting, dan is het de lamp. Als er geen stroomsignaal binnenkomt, controleer dan de zekering, deze kan in het voertuig of in de motorruimte zitten, soms zitten ze aan beide kanten, als ze allemaal in orde zijn, heb je de pedaallamp over, haal die eruit en maak een brug in de connector om te controleren of hij aangaat of niet, dat wil zeggen, onthoud dat wanneer je op de knop van de lamp drukt, het licht uit is, als je hem niet indrukt, moeten ze aangaan, met andere woorden, open continuïteit en sluit continuïteit, als er door magie niets van dit alles gebeurt, zou het de bedrading zijn of een van de connectoren die geen goed contact maakt, controleer de aarding goed, nu zou het makkelijker zijn als er een remlicht zou aangaan en de verbinding opnieuw zou maken met die kabel die werkt, alleen het signaal of positief, hoe je het ook wilt noemen. De aarding moet altijd nieuw zijn. Het is een kabel die naar elke pin gaat die geaard is. Als het je niet duidelijk is, stuur ons dan een foto van welke lampjes aan zijn en welke niet. Succes.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 4 maanden geleden #45754 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp: Het remlicht van een Jeep Grand Cherokee uit 1997 gaat niet aan.
Hoi Ismael53, ik zeg je dat ik de rempedaalschakelaar al heb vervangen. Sterker nog, ik heb ook de kabelboom vervangen, want het lijkt erop dat er kortsluiting is ontstaan doordat de schakelaar is doorgebrand. Ik ga verder zoeken. Ik zal de binnenkant moeten demonteren om de lijn te volgen. Laten we eens kijken of er geen beknelde kabel of zoiets is. Ik zal het je vertellen:

1. Vervang de zekeringen
2. Vervang de lampen
3. Vervang de kabelboom
4. Vervang de remschakelaar
5. Nu heb ik het relais vervangen

en ik wacht nog steeds op iemand die dit probleem kan oplossen
of op iemand die een goede elektricien in Cuernavaca, Morelos, Mexico kan aanbevelen.

Bedankt.:(

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 4 maanden geleden #45755 door handmatig-mechanisch
Hallo Kikimec, kijk eens naar het lampje of de schakelaar in het pedaal. Ik heb hem al vervangen. Vandaag heb ik er nog een gekocht en die ga ik nog een keer vervangen (ik denk dat het een elektrisch onderdeel is en dat ze soms kapot gaan). Ik heb alle interne zekeringen en de zekeringen al vervangen en ik heb ook aan de buitenkant gekeken en er is er geen doorgebrand. Ik ga kijken wat je me vertelt over de aarde en ik ga de aansluitingen en connectoren schoonmaken in de hoop dat dat het is, want hij is niet zomaar uit het niets aangegaan. Ik vertelde je dat ik tijdens het rijden met de truck (het is trouwens een Grand Cherokee Limited met 6 cilinders en 4x2 uit 1997) alleen een bericht kreeg dat ongeveer 10 seconden duurde en dat was het dan. Dat bericht is nooit meer teruggekomen. Nog iets: hoe kan ik de foto's uploaden?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 4 maanden geleden #45757 door handmatig-mechanisch
Hallo, sommige rempedaalschakelaars hebben een afstandsinstelling. Probeer deze van het pedaal te verwijderen. Als de remmen oplichten wanneer je ze loslaat, zouden ze ook moeten vrijgeven wanneer je ze intrapt. Ik weet niet of ik het goed uitleg. Soms, als de remhendel niet op dezelfde afstand staat, blijft hij ingedrukt en licht hij niet op wanneer je het pedaal intrapt. Dat wil zeggen, hij licht op wanneer hij niet is ingetrapt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 4 maanden geleden #45803 door handmatig-mechanisch
Hoi Ismael 53, ik heb al geprobeerd wat je me vertelde en helaas gaan de gezegende remlichten nog steeds niet aan. Afgelopen weekend heb ik de achterlichten en het derde remlicht verwijderd. Ik heb alle kabels gevolgd, de aansluitingen schoongemaakt, de kabels gevolgd die naar een sensor onder de achterbank gaan en de kabels gevolgd tot waar de interne zekeringen zitten, maar helemaal niets. Ik heb de lamp vervangen. Ik heb geprobeerd wat Ismael zei en niets. Ze raadden een elektrische lamp aan. Ik ga hem de komende dagen laten vervangen, want ik weet niet wat het zou kunnen zijn. Bij voorbaat dank aan de mensen die me hebben geholpen.