Zoek MDM

Bulletin

Stoplicht Jeep Grand Cherokee 1997 gaat niet aan

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 4 maanden geleden #45810 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp: Het remlicht van een Jeep Grand Cherokee uit 1997 gaat niet aan.
Kijk, ik weet niet of dit bij jou het geval is, maar er zijn Franse voertuigen uitgerust met een unit genaamd BCI die het hele elektrische systeem aanstuurt en die op deze manier defect raken, maar ik weet niet zeker of die er wel in zit. Het is net een kleine zwarte computer. Controleer of die er is, want als die er is, zou dat het probleem zijn. Als je alles al hebt gecontroleerd en het is in orde,

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 4 maanden geleden #45820 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp: Het remlicht van een Jeep Grand Cherokee uit 1997 gaat niet aan.
Hoi Kikimec, waar zou de sensor die je noemt zich kunnen bevinden? Het enige wat ik vond was een sensor onder de achterbank met een pijltje dat samenwerkt met de snelheidssensoren om de remmen te activeren. Er staat de afkorting CAB op en een pijltje dat naar de voorkant van het voertuig moet wijzen, anders werkt het niet. Zou het de sensor kunnen zijn waar je het over hebt? Alvast bedankt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 4 maanden geleden #45825 door handmatig-mechanisch
Mocht je het echt niet meer weten, dan zal ik je mijn mening geven over wat ik zou doen: ik haal de positieve kabel van de accu af, doe er een zekering in (met bijbehorend kastje), en sluit die aan op de pedaalschakelaar. Van daaruit zou ik een andere kabel naar de achterlichten trekken en dan de positieve kabel van de kabelboom "verwijderen" (wees voorzichtig, kijk eerst welke kabel voor het remlicht is) en "heilig Pasen" zoals ze zeggen...

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 4 maanden geleden #45830 door handmatig-mechanisch
Verdorie, ik heb nog niet gezien waar het in jouw model hoort. Ik heb een klant met die Cherokee. Ik bel hem even zodat hij langs kan komen om te kijken voordat je een fout maakt en het ABS kapotmaakt. Hahaha.
Ik laat het je weten als het aankomt. Je kunt het in ieder geval opnieuw bedraden, het is makkelijker te installeren. Hahaha.