Zoek MDM

Bulletin

Stoplicht Jeep Grand Cherokee 1997 gaat niet aan

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 5 maanden geleden #45726 door handmatig-mechanisch
Stoplicht Jeep Grand Cherokee 1997 gaat niet aan Geplaatst door manual-mecanica
Hallo goede dag, ik kom hier weer en vraag om uw hulp. Ik heb alles geprobeerd, ik ben bij 6 stopcontacten geweest en helemaal niets.

Ik kan u vertellen dat er ongeveer een maand geleden een achterlichtstoring op het scherm van de vrachtwagen verscheen en het meteen verdween. Ik heb het niet erg serieus genomen, omdat het meteen verdween en niet meer aanging. Ongeveer 20 dagen geleden reed mijn vrouw met de vrachtwagen en ik zat achter haar in een andere auto en nu merk ik dat het remlicht niet aangaat.

1. Ik heb de zekeringen gecontroleerd.
2. Ik heb alle lampen vervangen.
3. Ik heb de remschakelaar vervangen die zich bevindt bij het rempedaal.
4. Ik heb de kabelboom voor die schakelaar vervangen

en het remlicht gaat niet aan.

Er gaat wel stroom doorheen telkens als ik het kwart- en vierde licht aanzet. Het klinkt hetzelfde als bij de achteruitkijkspiegel, maar het remlicht niet. Kan iemand mij helpen? Ik heb de handleiding gelezen en daarin wordt gesproken over een remsensor, maar hoe vaak ik ook zoek, ik weet niet waar die gezegende sensor is, ik hoop dat het die is.

Ik heb echter uw hulp nodig, want het is riskant om onder deze omstandigheden te rijden.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 5 maanden geleden #45727 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp: Het remlicht van een Jeep Grand Cherokee uit 1997 gaat niet aan.
Hoi, zoals ik zie heb je bijna alles gecontroleerd, maar je zou nog kunnen controleren of er 12V staat tussen de positieve aansluiting waar de lamp op aangesloten is en de aarde, voor het geval dat er een draad is doorgesneden doordat deze de bumper heeft geraakt... Proost!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 4 maanden geleden #45735 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp: Het remlicht van een Jeep Grand Cherokee uit 1997 gaat niet aan.
Ik weet niet of ik het goed begrijp. Werken twee van de remmen wel, maar de derde niet? Zo ja, dan is de oplossing simpel: sluit de derde opnieuw aan. Als geen van beide aanslaat, moet je controleren of er stroom is bij 12+ en als dat zo is, controleer dan de massa en dat is alles. De slijtage of het stroomverlies, ervan uitgaande dat die er is, zou het starten minder moeten beïnvloeden, maar nee, hij start niet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 4 maanden geleden #45742 door handmatig-mechanisch
Ik zeg je, de kwarten gaan aan, wat dezelfde foto is als het remlicht, maar het remlicht of de remlichten hierboven, of die aan beide kanten, gaan niet aan. Ik ga controleren of er stroom binnenkomt om te zien wat er gebeurt. De vraag is: als er geen stroom is, zouden de kwarten in theorie helemaal niet aan moeten gaan. Klopt dit of heb ik het mis? Is er een manier om het stoplicht aan te passen? Ik ben al wanhopig, waar krijg ik de lijn zo dat het remlicht aangaat? :ziek:

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 4 maanden geleden #45743 door handmatig-mechanisch
Als geen van uw remlichten brandt, ligt het probleem waarschijnlijk bij de pedaalschakelaar. Het feit dat de andere lampjes wel branden, heeft er niets mee te maken, aangezien het andere positieve punten zijn die de aansluitingen van het controlelampje bereiken. U zult er een moeten aansluiten die van het pedaal naar een van de twee controlelampjes gaat, die ook gemeenschappelijk is voor het andere controlelampje voor de remlichten (afhankelijk van het automodel).