Zoek MDM

Bulletin

Koppelingsproblemen Nissan Terrano D22 2007

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 5 maanden geleden #45719 door handmatig-mechanisch
Koppelingsproblemen Nissan Terrano D22 2007 Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo allemaal, ik heb iemand nodig die me kan helpen met een probleem dat ik al een tijdje heb. Ik ben een enthousiaste monteur, maar ik wil mijn handen niet op plekken steken waar ze niet horen. Al een paar maanden merk ik dat het schakelen op mijn Terrano D22 (YD25) uit 2007 wat lastig is. Soms schrapen de versnellingen zelfs als ik ze niet snel en krachtig schakel. De laatste tijd is het bij koud weer (vroege ochtend) bijna onmogelijk om in welke versnelling dan ook te schakelen. Als de temperatuur stijgt of 's middags als het is blootgesteld aan de hitte van de zon, wordt het probleem meestal opgelost en schakelen de versnellingen goed, maar je moet nog steeds je voet op de grond zetten. Alles wijst erop dat het het hydraulische systeem van de koppeling zou kunnen zijn. Mijn vraag is: moet ik met deze symptomen de koppelingsvloeistof vervangen, of zou mijn probleem in de koppelingspers of -spin kunnen zitten of in het ergste geval in de hydraulische pompen in het systeem. Hoe kan ik die uitsluiten die minder bewerkelijk zijn om te demonteren?

Hartelijk dank voor uw aandacht.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 5 maanden geleden #45721 door handmatig-mechanisch
Reactie van een monteur op het onderwerp Koppelingsproblemen bij de Nissan Terrano D22 uit 2007