Zoek MDM

Bulletin

Marlon

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 8 maanden geleden #45671 door handmatig-mechanisch
Marlon Geplaatst door manual-mecanica
Ik heb onlangs de motor van een Honda Civic uit 1987 gereviseerd. De motor start goed en blijft goed op toeren, maar als ik de koppeling intrap, daalt het toerental.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 8 maanden geleden #45674 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Marlon
Hoi Marlon, het enige wat ik kan bedenken is dat als je stilstaat en je trapt de koppeling in en het toerental daalt: de primaire versnellingsbak gaat "hard", de flowmeter registreert de belasting en houdt het stationair draaien iets te hoog, totdat je de koppeling intrapt en de belasting loslaat... dan daalt het toerental... je zou moeten controleren of de primaire versnellingsbak moeilijk draait (lagerproblemen, speling... op de primaire as van de versnellingsbak) en de smering van de versnellingsbak (dichtheid van de klepzittingen, niveau... etc.), zoals ik al zei, ik kan niets anders bedenken... kijk of het "werkt" als je de handrem loslaat zonder versnelling... Groeten!!!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden #45747 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Marlon
Dat is mij overkomen met een Citroën en dan was de afstelling niet helemaal goed (een tand stond verkeerd) en het is mij overkomen met een Nissan en dan was het de stuurbekrachtigingscompensator, maar omdat de Civic uit '87 die niet heeft, zou er een probleem kunnen ontstaan met de carburateur of de stationairloopchoke.