Zoek MDM

Bulletin

duurt even om aan te gaan

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 8 maanden geleden - 11 jaar en 8 maanden geleden #45538 door handmatig-mechanisch
Het duurt lang om aan te zetten. Geplaatst door manual-mecanica
Hallo allemaal, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik heb een probleem met een Voyager 3.3 uit 1994. Het probleem doet zich alleen 's ochtends voor. De auto start pas na twee of drie glasschakelaars. De ontsteking is onregelmatig en stabiliseert alleen, ik krijg code 27. Ik weet niet waar deze code op slaat. Ik heb gemerkt dat er geen massa op de injectoren zit als ik de auto start, pas na twee of drie pogingen. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen het probleem op te lossen. Bij voorbaat dank.
Laatst bewerkt: 11 jaar 8 maanden geleden door .

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 8 maanden geleden #45567 door handmatig-mechanisch
Reactie van de handmechanica op dit onderwerp: het duurt lang voordat het apparaat aangaat
Probeer de bougies of gloeibougies schoon te maken en als dat niet lukt, vervang ze dan. Dat kost bijna niets en zal het probleem verhelpen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 8 maanden geleden #45585 door handmatig-mechanisch
Reactie van de handmechanica op dit onderwerp: het duurt lang voordat het apparaat aangaat
Controleer of de injectorconnector 2 seconden lang 12 volt levert wanneer de schakelaar wordt geopend.

Codenaam: 27 Injector Control Circuit
Tijd om te controleren: Met accuspanning boven 12 volt, automatisch uitschakelrelais bekrachtigd, injectorpulsbreedte
minder dan 10 ms en motortoerental lager dan 3.000 tpm.
Instelconditie: Het duurt 0,64 tot 10,0 seconden om deze code in te stellen wanneer er geen
inductieve klop wordt gedetecteerd 0,18 ms nadat de injector is gedeactiveerd en er geen andere injectoren zijn geactiveerd.
Werkingstheorie: Brandstofinjectoren zijn hoogimpedante solenoïdes die worden aangestuurd door de PCM. Het ASD-relais
levert accuspanning. De inschakeltijd van de injector (pulsbreedte) wordt geregeld door de tijd dat de PCM
het injectorregelcircuit aardt. Door deze tijd te variëren, kan er meer of minder brandstof door de injector stromen.
Mogelijke oorzaken:
> Injector driver circuit open of kortgesloten
> Injector open
> ASD feed open bij injector
> PCM storing
> Aansluitklemmen
> Aansluitdraden
Controleer de brandstofdruk, deze moet 45 PCI zijn
Ook de CKP-sensor (krukaspositiesensor) Pas deze aan, deze is gemonteerd op de transaxle aan de schutbordzijde is vastgeschroefd gebruik een 10