Zoek MDM

Bulletin

Peugeot 306 XS 1.6 brandt niet goed en ik word er gek van

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 8 maanden geleden #45530 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp: Peugeot 306 XS 1.6 brandt niet goed en ik word er gek van.
Oké, heel erg bedankt, Ismael53. Morgen ga ik de sensoren en dergelijke meten. Ik heb net de spanningen opgeschreven die elke weerstand zou moeten leveren. Heel erg bedankt. Ik zal hier reageren om te zien wat er gebeurt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 8 maanden geleden #45532 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp: Peugeot 306 XS 1.6 brandt niet goed en ik word er gek van.
Hallo ismael53, kijk, ik kom net terug van het controleren van de sensoren op de auto waar je het over had. De temperatuursensor bij 90º geeft 266 ohm, maar dat zou het moeten zijn. Als de temperatuur boven de 90º komt, slaat de ventilator niet aan. Dat wil zeggen: als ik de temperatuursensor loskoppel, begint hij wel te werken. Werkt dat goed of is de sensor kapot? Ik heb ook gemerkt dat als de auto terugslaat, het lijkt alsof hij klopt, maar ik bedoel dat hij te ver ontploft. Ik weet niet of dat het is, ik denk niet dat het is... Maar hoe dan ook, als ze me de onderdelen voor de sensor en dergelijke bezorgen, zal ik ze erop zetten. Als het dan nog steeds zo is, heb ik geen andere keus dan hem naar Peugeot te brengen om te kijken wat ze kunnen doen. :(

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 8 maanden geleden #45533 door handmatig-mechanisch
Hallo andrespj87, de temperatuursensor is in orde, bij 90 graden zou hij tussen de 215 en 245 graden moeten aangeven, hoewel iets meer ook goed is. Je zou de gaskleppotentiometer en de krukassensor (die in het koppelingsgedeelte zit) moeten doormeten. Het enige waar ik nog aan kan denken is dat het een defect is van: -
gaskleppotentiometer
- spruitstukdruksensor (CONTROLEER DE RUBBEREN BUIS, voor het geval er scheuren in zitten)
- de krukassensor (om uit te sluiten...)

Druksensormetingen:
- 0 bar = 4,55 volt
- 0,2 bar = 3,57 volt -
0,4 bar = 2,48 volt - 0,6 bar = 1,46
volt -
0,8 bar = 0,48 volt

*dit is lucht op druk zetten (geregeld, als je een compressor met een regelaar hebt, kun je de spanning meten).

Je bespaart tijd door de code te scannen, maar door de code te meten kun je de fout ook vinden. Proost!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 8 maanden geleden #45534 door handmatig-mechanisch
Ik begrijp wat je bedoelt ismael53 het probleem is dat ik een broer heb die een werkplaats heeft met een Franse partner in Frankrijk (oh, het probleem) en ik wacht op alle sensoren en onderdelen die hij en zijn partner hem hebben opgestuurd en die zijn me zogezegd gratis bezorgd, ze hebben ze voor de prijs van daar achtergelaten enz. het probleem is dat ik vandaag zei oké, ik ga hem in de eerste versnelling zetten en proberen een ritje te maken zoals deze op de dijk waar ik hem geparkeerd heb en de auto zei "hij rijdt niet". Ik bedoel, hij heeft geen vermogen als ik hem in de eerste versnelling zet het motorgeluid klinkt alsof hij 3 zuigers krijgt, als de onderdelen aankomen of als ze aankomen zal ik uitsluiten en kijken of er iets anders verbetering brengt ik weet niet wat ik moet doen en of de auto nog steeds hetzelfde is, zelfs als ik alles verander, weet ik niet wat ik ervan moet denken :(

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 8 maanden geleden #45535 door handmatig-mechanisch
Laten we eens kijken of we denken dat het een elektronisch probleem is en het iets anders blijkt te zijn... Ik vraag me nu al af of de distributieriem defect is... Gaat het storingslampje niet branden? Start hij slecht? Doet hij dit alleen bij het accelereren, of de hele tijd?