Zoek MDM

Bulletin

Peugeot 306 XS 1.6 brandt niet goed en ik word er gek van

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 8 maanden geleden #45521 door handmatig-mechanisch
:( Hallo vrienden, ik hoop dat jullie me kunnen helpen of me wat informatie kunnen geven over mijn probleem. Mijn probleem is het volgende.

Ik heb een Peugeot 306 XS 1.6 injectie uit bouwjaar 02/1997. Het probleem is dat de auto benzine niet goed verbrandt. Ik heb de bobine, bougies, ontstekingskabels al vervangen, injectoren schoongemaakt en ik heb zelfs alle motorkabels en connectoren gecontroleerd, maar geen van allen lijkt beschadigd of gerafeld te zijn... en de auto is nog steeds hetzelfde. Als hij wat warmer wordt, reageert de auto overdreven omdat hij meer benzine dan normaal verbruikt. Ik weet niet meer wat ik moet doen.:( :(

Als iemand iets soortgelijks is overkomen, zou ik luisteren naar antwoorden en advies van mensen die dezelfde auto hebben gehad of andere ideeën hebben over wat ik aan de auto kan controleren of veranderen, want ik word er gek van. Ik rijd al twee weken en ik kan de storing niet vinden.

Heel erg bedankt aan iedereen voor het doneren van jullie kostbare tijd.
Met vriendelijke groet!!

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 8 maanden geleden #45523 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp: Peugeot 306 XS 1.6 brandt niet goed en ik word er gek van.
Hoi andresjp87, meet de druk op de helling om te zien of de regelaar goed werkt. Controleer ook de weerstand van de temperatuursonde om te zien welke waarden deze geeft bij koude temperaturen en bij 27°C (warme temperaturen). Met vriendelijke groet!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 8 maanden geleden #45525 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp: Peugeot 306 XS 1.6 brandt niet goed en ik word er gek van.
Iets anders dat je kunt testen (als je dat nog niet gedaan hebt), is de ontstekingsmodule. Die gaat vaak kapot bij Peugeots. Hij start met valse ontstekingen en start uiteindelijk niet goed, schokt of start zelfs helemaal niet. Ik stuur je een foto.

(Ik zeg dit omdat ik al meer dan één Peugeot en Citroën uit dat tijdperk heb veranderd)

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 8 maanden geleden #45527 door handmatig-mechanisch
Hartelijk dank ismael53, nog een paar vragen omdat je ervaringen hebt met die auto. Zoals ik al zei, ik heb de bobine vervangen, de injectoren schoongemaakt en dergelijke, maar de auto lijkt wel verdronken, alsof het een 3-cilinder is, maar alleen als hij ongeveer 70 graden in temperatuur bereikt en hij maakt wat kleine explosies, dat wil zeggen, backfires maar heel klein en hij stoot geen rook uit, de druk van de helling van wat ze me vertelden bij Bosch auto service, die zich speciaal toeleggen op injectie, ze hebben het gemeten en het klopte volgens wat ze me vertelden, maar wat je me net vertelde over de elektronische ontstekingsmodule, ik heb het niet eens opgemerkt, sterker nog, ik weet niet waar het zit of omdat ik er al zo veel naar heb gekeken, ik weet niet eens waar mijn hoofd is, kunt u mij vertellen waar deze elektronische ontstekingsmodule zich bevindt, zodat ik er morgen zeker van kan zijn of wanneer ik ernaar kan kijken, de temperatuursensor en de nieuwe thermostaat komen morgen aan en ik zal ze vervangen, ik heb ook een inlaatdruksensor besteld, groeten en heel erg bedankt

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 8 maanden geleden #45529 door handmatig-mechanisch
Deze motor (TU5JP) lijkt de module NIET in deze injectie te hebben. Controleer dit voordat u iets koopt door de weerstanden te meten:
- Temperatuursensor (bevindt zich in de thermostaatbehuizing):
bij 10°C = 3530 ohm tot 4100 ohm.
bij 20°C = 2350 ohm tot 2670 ohm.
bij 80°C = 292 ohm tot 366 ohm.
- Krukassensor: 460 +/- 160 ohm.
- Gaskleppotentiometer:
tussen 1 en 2 = 1262 ohm.
tussen 1 en 3 = 1556 ohm (gesloten), 2550 ohm (open).
tussen 3 en 2 = 2610 ohm (gesloten), 1525 ohm (open).

*De druksensor kan ook worden gemeten, maar dat is ingewikkelder. Als het mogelijk is, doe deze metingen dan met een multimeter; u bespaart geld. Met vriendelijke groet!