Zoek MDM

Bulletin

Vervanging van koppeling en kraag bij een Opel Vivaro

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 8 maanden geleden #45479 door handmatig-mechanisch
Hallo!! Nou, laten we eens kijken of iemand me kan helpen.

Een maand geleden vond ik remvloeistof onder mijn Opel Vivaro 1.9 dti uit 2006, en het koppelingspedaal lag op de vloer.

Ik bracht hem naar de garage en ze vervingen het kapotte druklager van de koppeling en monteerden een nieuwe koppelingsset.

Toen ik hem thuisbracht, waren er geen problemen. Drie weken later, toen ik er weer mee begon te rijden, merkte ik dat de eerste, tweede en derde versnelling erg moeilijk gingen; de vierde, vijfde en zesde versnelling gingen prima.
Met de auto helemaal stil, schakelen de versnellingen prima, maar als de bestelwagen wat traagheid heeft, is het onmogelijk om de eerste versnelling in te schakelen. Bij normaal rijden is de tweede versnelling ruw en is de derde versnelling moeilijk te ontkoppelen.

Vandaag bracht ik hem naar dezelfde garage en ze hebben het remsysteem ontlucht. Ze vertelden me dat het normaal was dat hij schakelde, aangezien hij nieuw is, en dat het moeilijk is. Ik vertelde hem dat het niet normaal is dat de eerste versnelling niet ingeschakeld kan worden, of dat de tweede versnelling stroef loopt, en hij zei dat er geen oplossing is. Tja, typisch zo'n discussie.

Ik denk dat ze de kraag verkeerd hebben gemonteerd, of dat er niet genoeg druk op komt. Ik denk dat de garage niet terug wil en de kassa eruit moet halen om een onderzoek te starten.

Kan iemand me alsjeblieft vertellen wat er mis zou kunnen zijn met de symptomen die ik heb beschreven?

Heel erg bedankt, en mijn excuses voor het lange bericht.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.