Hallo, ik heb je hulp nodig. Ik heb een Jetta A3 uit 1995 met een 1.8-motor, maar ik heb onlangs een probleem gehad. De toerenteller en snelheidsmeter werken niet meer. Soms werken ze wel en soms niet. De richtingaanwijzers en knipperlichten werken ook niet. Ik ging ervan uit dat er kortsluiting in de bedrading zat. Dus heb ik het hele dashboard uit elkaar gehaald om de aansluitingen te bekijken en de lijnen te volgen voor het geval ik verbrande draden of iets dergelijks zag, maar niets. Alles ziet er goed uit, behalve dat ik een heleboel losse aansluitingen heb gevonden, en ik weet niet of dat normaal is of dat ze gewoon open zijn gegaan toen ze losgekoppeld werden.
De kabels lopen ook naar een soort printplaat waar een paar kleine panelen, die als relais werken, op dezelfde plek als de zekeringen zijn aangesloten. Ik zou dus graag willen weten of u het elektrische systeem kent, zodat ik kan uitzoeken of er panelen kapot zijn of dat de verbindingen loszitten. Of heeft u een handleiding of schema van het elektrische systeem van de auto? Ik zou het erg op prijs stellen. Ik heb foto's bijgevoegd.
Ik vond ook een paar vrij grote losse connectoren. Eén had zelfs dikke draden, alsof ze van de accu kwamen. Er zat isolatietape op, en toen ik die verwijderde, zag ik dat er een draad met een jumper op zat. Ik voeg ook wat foto's van die verbindingen bij.
Let op: Zoals je misschien hebt gemerkt, weet ik hier niet veel van. Mijn vakgebied is computertechniek, dus ik weet niet veel van auto's, maar ik wil het graag leren, zodat ik niet langer afhankelijk ben van monteurs die later heel smerig zijn.
Bedankt kameraden