Zoek MDM

Bulletin

Misfire in 2 cilinders Ford Explorer 1999

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 9 maanden geleden #45244 door handmatig-mechanisch
Hallo vrienden; ik heb een Ford Explorer uit 1999 met een 4,0-liter eencilinder synchrone motor. Tijdens het rijden merkte ik een storing op die leek op een verbrande bougie. Hij werd gecontroleerd en de storing zit in de aangrenzende cilinders 2 en 3 aan de rechterkant, zo erg zelfs dat zelfs als de volgorde van de bougiekabels wordt gewijzigd, de storing hetzelfde blijft (hij zou moeten exploderen). De bobine, kabels en bougies zijn vervangen... De compressie werd gemeten om te zien of het een doorgebrande pakking van de cilinderkamer en een compressielek was, maar er gebeurde niets, want de druk is in alle zes de cilinders in orde. Ik heb de accu losgekoppeld en toen ik hem weer aansloot, nam de storing toe tot het niveau van in het begin, maar na korte tijd probeerde de computer de storing te compenseren, die vooral bij lage snelheden voelbaar is, en het is een relatief klein defect. Ze zeggen nu dat het de inlaatkleppen zouden kunnen zijn, maar ik durf niet verder te controleren zonder de deskundige mening van dit forum. Heel erg bedankt!

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 9 maanden geleden #45245 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp: 2-cilinderstoring in een Ford Explorer uit 1999
Als alle cilinders een goede compressie hebben, is het geen klepprobleem. Met vriendelijke groet!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 9 maanden geleden #45248 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp: 2-cilinderstoring in een Ford Explorer uit 1999
Ik heb de compressie van de motor gemeten door een beetje olie in elke cilinder te gieten, een theelepel. Op die manier is de test effectiever. Noteer de waarden en herhaal de test zonder olie in de cilinders, dan vind je de fout.
Ik controleer ook de injectoren opnieuw. Ik raad dit aan, omdat ik niet weet of de truck alleen op benzine rijdt of op een andere brandstof. Hier in Colombia rijden deze trucks ook op aardgas, en dat veroorzaakt dit soort problemen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 9 maanden geleden #45249 door handmatig-mechanisch
Hallo, als uw motor is uitgerust met een EGR-klep of uitlaatgasrecirculatieklep, is dit waarschijnlijk de oorzaak, aangezien deze open blijft staan. Het andere probleem is een klep die niet opengaat omdat de hamer los is geraakt. Dit is eenvoudig te controleren door het kleppendeksel te verwijderen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 9 maanden geleden #45255 door handmatig-mechanisch
Je vermeldt niet of je de injectoren hebt vervangen of gecontroleerd.
Als je de pakking van het inlaatplenum hebt gecontroleerd,
raad ik je aan om de hitte van de ontluchting lichtjes in te spuiten met carburateurreiniger. Als de motor compenseert, weet je dat het injectoren zijn.
Spuit de carburateurreiniger daarentegen op het inlaatplenum waar de pakking hoort en als hij accelereert of compenseert, dan is het de pakking. Voer beide tests uit. Afhankelijk van hoe je ze krijgt, krijg je een precies idee van wat je moet doen. Ik hoop dat dit helpt. Ik ben er voor al je vragen. Met vriendelijke groet.