Hallo vrienden; ik heb een Ford Explorer uit 1999 met een 4,0-liter eencilinder synchrone motor. Tijdens het rijden merkte ik een storing op die leek op een verbrande bougie. Hij werd gecontroleerd en de storing zit in de aangrenzende cilinders 2 en 3 aan de rechterkant, zo erg zelfs dat zelfs als de volgorde van de bougiekabels wordt gewijzigd, de storing hetzelfde blijft (hij zou moeten exploderen). De bobine, kabels en bougies zijn vervangen... De compressie werd gemeten om te zien of het een doorgebrande pakking van de cilinderkamer en een compressielek was, maar er gebeurde niets, want de druk is in alle zes de cilinders in orde. Ik heb de accu losgekoppeld en toen ik hem weer aansloot, nam de storing toe tot het niveau van in het begin, maar na korte tijd probeerde de computer de storing te compenseren, die vooral bij lage snelheden voelbaar is, en het is een relatief klein defect. Ze zeggen nu dat het de inlaatkleppen zouden kunnen zijn, maar ik durf niet verder te controleren zonder de deskundige mening van dit forum. Heel erg bedankt!