Zoek MDM

Bulletin

Storing in Peugeot 306 xs 3 deurs 1.6 Bouwjaar 2000

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 6 maanden geleden #45238 door handmatig-mechanisch
Storing in Peugeot 306 xs 3 deurs 1.6 Bouwjaar 2000 Gepubliceerd door manual-mecanica
Goedemorgen, ik heb onlangs een 306 gekocht. Ik weet heel weinig van mechanica. Ik heb het volgende probleem: als de auto stilstaat en ik hem in de eerste versnelling of achteruit start, trilt de auto enorm als ik de koppeling niet heel langzaam laat opkomen. Soms, als ik hem bijna gereguleerd beweeg, gebeurt dat niet, maar over het algemeen wel. Dit gebeurt alleen als de auto warm is, als de auto koud is, gebeurt het helemaal niet.

Kan iemand me uitleggen wat het mogelijke probleem zou kunnen zijn?

Bedankt!

Groeten

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 6 maanden geleden #45239 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp: Storing in een Peugeot 306 XS 3-deurs 1.6, bouwjaar 2000
Hoi Javo22, controleer de motorsteunen; die zijn mogelijk kapot. Het kan zijn dat de hele motor beweegt. Houd er daarnaast rekening mee dat de motor koud minder soepel loopt. Met vriendelijke groet!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 6 maanden geleden #45240 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp: Storing in een Peugeot 306 XS 3-deurs 1.6, bouwjaar 2000
Nu lees ik dat je zegt dat hij dit niet doet als hij koud is, dus vertel ons of het diesel of benzine is (laten we eens kijken welke motor erin zit). Wat bedoel je met veel trillen? Alsof hij afslaat?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 6 maanden geleden #45241 door handmatig-mechanisch
Hoi Ismael, het is een 1,6-liter benzinemotor. Hij trilt niet als hij koud is, maar als hij trilt, trilt hij wel flink. Je hoort de voorkant trillen als ik hem loslaat. Als ik hem op een laag pitje zet en gewoon gas geef, trilt hij heel soepel.

Bedankt

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 6 maanden geleden #45242 door handmatig-mechanisch
Hoi javo22, als je zegt dat de voorkant trilt, dan zouden het de motorsteunen kunnen zijn. Kijk er eens naar, zoals ik je al vertelde: zet hem in de versnelling (4e) met de motor uit, duw de auto vooruit en achteruit en je zult zien of de motor veel beweegt (hij schommelt). Ik denk dat dat bij jou het geval is. Het zou ook een transmissie kunnen zijn. Je zou hem moeten optillen en controleren of er iets los zit, dat is moeilijk te zien zonder het te zien... als je langzaam wegrijdt, beweegt de motor minder (je merkt het minder), maar zoals ik al zei, kijk er eens naar voor het geval je een los ophangingselement hebt en je problemen hebt... wees voorzichtig, je kent de geschiedenis van de auto niet. Groeten!!!