Hallo allemaal, het lijkt erop dat de afstandssensor onder de hendel zit. Ik ben het met jullie eens dat het waarschijnlijk een elektrisch drama is (afstandssensor). Zoals ik al zei: als je in N staat, geeft hij aan de computer door dat je in neutraal staat. Dat wil zeggen dat alle koppelingen drukloos zijn. Als de contacten van de afstandssensor kapot gaan, gebeurt dat in eerste instantie meestal door opgehoopt vuil. Ze hebben dan tijd nodig om de positie van de hendel te herkennen. Ik weet niet of jullie me begrijpen. Als de sensor vervolgens niet meer goed werkt, ontvangt de computer die de box aanstuurt geen informatie meer over de positie van de hendel. Als de connector die je hebt losgekoppeld de connector is van de genoemde sensor, schakelt de box over op de noodmodus en blijft alleen de 3e versnelling over. In dat geval kun je hem laten repareren. Kijk, het is al een tijdje geleden dat ik zo'n Terrano heb gezien. Het lijkt erop dat de sensor onder de versnellingspook zit. Als je de fout niet kunt vinden, raad ik je aan om naar een serieus iemand te gaan die verstand heeft van deze kastjes. Kijk hier maar eens, het zit vol met schurken die je geld aannemen en niets oplossen, ook al is het duur. Als het de sensor is en die persoon is serieus, zou het je niet zoveel moeten kosten. Maar als ze het niet serieus nemen, halen ze het kastje uit elkaar, veranderen ze alles van binnen of doen ze helemaal niets en dan gedragen ze zich als idioten. Als ik jou ooit heb gezien, weet ik het niet meer. Natuurlijk zijn niet alle mensen zo, maar er zijn veel niet zo serieuze mensen die je vertellen dat ze dit begrijpen en dan... veel succes, mijn vriend.