Zoek MDM

Bulletin

Problemen met de automatische transmissie van de Nissan Terrano uit 1991

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 6 maanden geleden #45212 door handmatig-mechanisch
Goedemiddag, ik heb een probleem waar ik helemaal gek van word... Ik heb een Terrano uit 1991 met een automatische transmissie en lange tijd had ik geen problemen, maar de laatste tijd duurde het steeds langer voordat hij inschakelde als ik hem in D zette, maar als ik het gaspedaal intrapte, ging hij niet vooruit. Dit gebeurt bij mij als de auto minimaal 10 minuten heeft gedraaid (dat wil zeggen dat de olie op temperatuur is), daarvoor kon ik hem in D zetten en kon ik rijden alsof ik geen probleem had (ik heb zelfs 150 km kunnen rijden (remmen bij stoplichten enz. enz. en geen probleem, hij startte alsof er niets was gebeurd). Het enige wat ik hoef te doen is hem een seconde in N zetten en dan in D om te stoppen met starten. Hier moet je op letten (sorry voor de hoofdletters, maar dit is wat geen enkele monteur begrijpt). IK KAN PERFECT GOED RIJDEN IN "D" TOT HET MOMENT DAT IK "N" OF "R" INSCHAKEL, DAT IS DAT IK DE "D", ZOLANG IK HEM NIET LOSLAAT, GAAT ALLES GEWELDIG... daarom neem ik aan, en nog veel meer mensen nemen aan, dat het geen probleem is met de schijven, de koppeling of zoiets, want anders zou de motor niet meer starten als hij op temperatuur komt terwijl hij nog in "D" staat. En dat gebeurt pas als ik "D" verwijder... Ik denk dat het meer een elektrisch probleem is, want op een dag was ik met mijn vader in de auto aan het testen en testen. Hij had de "D" erop staan en de rem ingedrukt, voor de zekerheid. Ik haalde een connector los en de auto sloeg meteen aan en begon te trekken (als ik die connector loshaal, krijgen de versnellingen geen stroom). Dit was 2 dagen geleden en nu ben ik op internet op zoek naar een antwoord, want de monteurs hier vragen me ongeveer 1400 dollar voor de reparatie (ik kom uit Chili, ik heb het omgerekend naar dollars, zodat iedereen het begrijpt).
Alvast bedankt en ik zal uw antwoorden aandachtig lezen.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 6 maanden geleden #45214 door handmatig-mechanisch
Controleer of u de olie in de versnellingsbak en het filter hebt vervangen...Met vriendelijke groet!!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 6 maanden geleden #45217 door handmatig-mechanisch
Als je het filter en de olie vervangt...

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 6 maanden geleden - 11 jaar en 6 maanden geleden #45218 door handmatig-mechanisch
Hallo allemaal, chavoco, landgenoot, ik lees je bericht aandachtig en ik denk dat je problemen hebt met de automatische transmissiebereiksensor. Deze informeert de elektronische regeleenheid van de versnellingsbak over de positie van de hendel. Het is typisch dat door vuil de hendel langzaam overschakelt, en wanneer hij van neutraal naar D gaat, herkent de computer hem niet, waardoor het lijkt alsof je nog in N zit. Kijk, voor de diagnose van deze hendels gebruik ik de ATSG-handleiding. Nissan is in het Engels, je kunt hem downloaden van Torrentz. Als het een mechanisch probleem was, slijtage van banden of schijven, slipt de AFT over het algemeen wanneer hij opwarmt, en dat lijkt niet het geval te zijn. De andere, veel minder waarschijnlijke, is dat er problemen zijn met de handmatige klep, die u met de hendel bedient, die olie met gemoduleerde druk omleidt naar verschillende delen van de bak om combinaties te maken en zo de veranderingen te kunnen genereren..., maar met het probleem dat u beschrijft, lijkt het meer op het eerste. Er zijn andere, minder waarschijnlijke oorzaken, maar veel moeilijker te diagnosticeren, een terugslagklep (eenrichtingsverkeer) of een vastzittende hydraulische accumulator, maar u meldt geen ruwheid bij het schakelen. Om problemen als deze te detecteren, is het noodzakelijk om de oliedruk in de bak te meten (LIJN en GEMODUleerd). Ik wil u hiermee niet in verwarring brengen, maar het blijkt dat automatische bakken niet altijd gemakkelijk te diagnosticeren zijn... vooral hydraulische storingen (de AT werkt met specifieke bereiken van oliedruk). Dit alles ervan uitgaande dat uw vrachtwagen de V6 VG30E koppelt aan de 4-traps automaat met elektronische versnellingsbakregeling, welke ik heb gezien. Groeten uit Quilpue, Chili en veel succes, mijn vriend.
Laatst bewerkt: 11 jaar 6 maanden geleden door .

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 6 maanden geleden #45219 door handmatig-mechanisch
Bedankt voor je reactie... Ik ga op zoek naar de handleiding die je noemde. Ik denk dat het waarschijnlijk iets elektrisch is, want als het een mechanisch probleem was, zou hij het begeven zodra hij opwarmt, en kan hij zo hard rijden als hij wil, zolang de hendel maar niet wordt bewogen. Ik ga op zoek naar die afstandssensor. Laat het me weten als er iets mis is.