Zoek MDM

Bulletin

Mijn Honda Partner accelereert niet goed, hij heeft moeite met accelereren.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 6 maanden geleden #45186 door handmatig-mechanisch
Goedemorgen, ik waardeer uw antwoorden. Ik heb het volgende probleem: ik heb een Honda Partner uit 1997. Deze werkte normaal totdat ik op een dag gas gaf en de auto het gaspedaal niet meer gehoorzaamde. Ik trapte het gaspedaal helemaal in, maar er was weinig respons. De auto komt heel langzaam vooruit, alsof hij verdrinkt. Het voelt alsof de benzine niet goed wordt toegediend, of als ik het gaspedaal intrap, doet de auto dat niet. Soms werkt de auto wel normaal, maar dan gebeurt hetzelfde. Ik trap het gaspedaal in, maar de motor reageert niet, de auto accelereert heel langzaam. Het is een automatische versnellingsbak. De versnellingen werken wel normaal, dus ik denk niet dat het aan de versnellingsbak ligt. Samen met een vriend hebben we het brandstoffilter vervangen en dat werkte prima. Maar na een maand gebeurde hetzelfde weer. We hebben het brandstoffilter opnieuw vervangen, maar het is nog steeds hetzelfde. Beste vrienden van de community, als jullie meer ervaring hebben, weet ik dat jullie me kunnen helpen en ik ben jullie daar heel dankbaar voor.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 6 maanden geleden #45187 door handmatig-mechanisch
Hoi jhackcp.
Er zit een zeefje op de uitlaatklep van de brandstoftank dat ook verstopt raakt. Een andere mogelijke oorzaak is het luchtfilter of de bougie, die vervangen moet worden. Controleer of de uitlaatpijp niet verstopt zit met koolstof; een carburateur schoonmaken kan geen kwaad.
Succes,
Miguel

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 6 maanden geleden #45203 door handmatig-mechanisch
Hallo, het zou ook een verstopte katalysator kunnen zijn. Je zou die moeten controleren.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 6 maanden geleden #45207 door handmatig-mechanisch
Hoi, bedankt voor het advies. Ik heb de auto nog niet gecontroleerd. Iemand vertelde me dat de brandstofpomp kapot zou kunnen zijn. Is dat mogelijk?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 6 maanden geleden #45211 door handmatig-mechanisch
Hallo allemaal, jhackcp, op basis van het symptoom dat je beschrijft, als het motorstoringslampje ook uitgaat terwijl de motor draait, is er waarschijnlijk sprake van een storing in het brandstofsysteem. Ik zou beginnen met het controleren van wat meneer servilimit al zei, het filter of de zeef vóór de brandstofpomp. Als je bovendien vermeldt dat je het filter hebt vervangen en dat het een tijdje prima heeft gewerkt, is het waarschijnlijk alleen dit (verstopte zeef of voorfilter), meestal door ophoping van vuil in de brandstoftank. Als dit in orde is, controleer dan de pomp. Sterker nog, in die auto's, als dit het geval is en je heel soepel accelereert, zou de motor minder vaak moeten overslaan dan wanneer je abrupt accelereert door een gebrek aan brandstoftoevoer vanwege verstopte filters. Veel succes.