Zoek MDM

Bulletin

probleem met vw-aanwijzer

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 10 maanden geleden #45104 door handmatig-mechanisch
Probleem met VW Pointer. Geplaatst door manual-mecanica
Hallo, goedemiddag vrienden. Ik heb een probleem met een VW Pointer. Het probleem is dat de auto bij het accelereren afslaat en heel onregelmatig loopt. We hebben de TPS, IAC-klep, lambdasonde en MAF-sensor al gecontroleerd, maar niets heeft het probleem opgelost. We hebben ook gecontroleerd of de timing niet klopte, en dat was niet het geval. We hebben ook gecontroleerd op elektrische problemen, maar niets gevonden. De brandstofpomp is vervangen, maar de auto loopt nog steeds niet soepel. Heeft iemand enig idee wat het zou kunnen zijn? Ter informatie: het is een Pointer uit 2001 met een 1.8-motor.
Ik hoop dat iemand me kan helpen. Alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 10 maanden geleden #45105 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op problemen met de VW Pointer
Hallo, ik raad je aan om na het starten van de motor de bougies te controleren om te zien hoe ze eruitzien (nat, heel zwart of wit). Dit geeft aan of er een probleem is met te veel of te weinig brandstof. Het kan zijn dat de brandstofdrukregelaar defect is (te veel brandstof), de brandstofpomp of de pomp zelf. Sluit ook een ontstekingsprobleem niet uit (bougiekabels, etc.). Groeten!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 10 maanden geleden #45127 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op problemen met de VW Pointer
Als de auto schokt of slecht start, kan het aan de ontstekingsmodule liggen (ik denk dat het bij de bobine hoort).